با شهدای انقلاب/ 19

شهید مرتضایی عاملی برای برگزاری نخستین راهپیمایی زنان در کشور

پس از واقعه شهادت احمد مرتضایی، زنان زنجان روز پنجشنبه 9 شهریور 57 با در دست داشتن عکس شهید مرتضایی به صورت مستقل دست به راهپیمایی و طرفداری از امام (ره) زدند و در مخالفت با دولت شعار دادند.
کد خبر: ۲۲۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ - 09February 2017

به گزارش دفاع پرس از زنجان، شهید احمد مرتضایی در 10 فروردین سال 45 در شهرستان زنجان به دنیا آمد.

وی در دوران پیش از دبستان در نزد حجت الاسلام سید مجتبی موسوی به تعلم و تلاوت کلام الله مجید پرداخت، پس از آن دوران دبستان و راهنمایی را در مدرسه مصدق و فردوسی گذراند و وارد دبیرستان امیر کبیر شد.

با آغاز انقلاب با حضور چشمگیر در محافل سخنرانی، راهپیمایی ها و درگیری ها تا پای جان در سنگر قیام به مبارزه پرداخت، تا اینکه در ششم شهریور ماه سال 57 در چهارراه پایین مورد هدف تیر نیروهای شهربانی قرار گرفت و به شهادت رسید. پیکر پاکش را پس از تشییع در مزار پایین به خاک سپردند.

پس از این واقعه زنان زنجان روز پنج شنبه 9 شهریور 57 با در دست داشتن عکس شهید مرتضایی به صورت مستقل دست به راهپیمایی و طرفداری از امام(ره) و به مخالفت با دولت شعار دادند.

روز بعد، راهپیمایی و تظاهرات مردم به مناسبت شهادت احمد مرتضایی بود، آن روز اولین راهپیمایی خانم ها در کشور بود. مسیر راهپیمایی از میدان انقلاب شروع و تا چهارراه انقلاب ادامه داشت. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار