"از سوباتان تا رمادیه" خاطره آزادگی صابر نجفی

کتاب از سوباتان تا رمادیه خاطرات صابر نجفی از آزادگان تالشی است که توسط امیر حسین پور نوشته شده است و به تازگی از سوی واحد ادبیات و پایداری حوزه هنری به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۲۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳ - 01July 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب از سوباتان تا رمادیه خاطرات شفاهی صابر نجفی از آزادگان شهرستان تالش است که از سوی واحد ادبیات پایداری حوزه هنری گیلان منتشر شد.کتاب در ۲۲۰ صفحه همراه با عکس و نمایه گوشه ای از خاطرات صابر نجفی از آزادگان تالش به نویسندگی امیر حسین پور است.

به گفته امیر حسین پور نویسنده کتاب ۳۰ ساعت مصاحبه حاصل گفت و گو با صابر نجفی راوی کتاب بود و تدوین ان یک سال به طول انجامیده است.

این کتاب در ۶ فصل تدوین شده است که در فصل اول کتاب به آشنایی راوی کتاب با دختری به نام الوانه می پردازد. علاقه صابر نجفی راوی داستان به الوانه باعث می شود تا مسئله ازدواج را با مادر خود مطرح کند. مادر که خدمت سربازی را مانعی برای ازدواج می داند صابر را راهی خدمت سربازی می کند و صابر زیر نظر ارتش به جبهه جنگ اعزام می شود. چند وقتی از حضور صابر نگذشته بود که در منطقه العماره به اسارت دشمن بعثی در می آید.

صابر پس از ۵ سال اسارت آزاد می شود و به خواستگاری الوانه می رود که با مخالفت برادر الوانه مواجه می شود. نهایتا پس از ماجراهایی که در این بخش از داستان رخ می دهد با پادر میانی امام جمعه وقت این وصلت سر می گیرد.

این کتاب اولین اثر در خصوص تاریخ شفاهی شهرستان تالش و از سری مجموعه خاطرات آزادگان استان گیلان است. از جمله کارهای دیگر انجام شده در خصوص جمع اوری خاطرات آزادگان استان گلیان می توان به کتاب "شب ها بر می گردم" و کتاب " جمعا ۱۰ سال و ۳۹ روز" خاطرات شفاهی شهرستان شفت اشاره کرد که به قلم شهاب احمد پور به نگارش در آمده است.

نظر شما
پربیننده ها