استاندار خراسان رضوی:

استمرار مقتدارنه نظام اسلامی در گرو نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است

علی­رضا رشیدیان گفت: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تبدیل آن به فرهنگ عمومی و انتقال آن به نسل جوان عامل دوام، بقا و استمرار مقتدرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۲۲۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ - 23February 2017
به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، نخستین یادواره شهید حاج جواد محمدی مفرد و گرامیداشت شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای فاطمیون در سالن صبا برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی در این یادواره ضمن تسلیت و تعزیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به جایگاه رفیع و نورانی اهل بیت (ع) و نقش آن بزرگواران در تقویت محبت و امید در بین انسان ها، اظهار داشت: امروز حرم­ های مطهر ائمه­ اطهار (ع) به عنوان نقاطی روشن و امید بخش، موجب نگرانی دشمنان شده است.

علی رضا رشیدیان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، صدور آن به اقصی نقاط دنیا، اهتمام ویژه به موضوع آزادی قدس شریف و تبدیل آرمان فلسطین به موضوع روز جهان اسلام علی رغم تمام اختلاف نظرها را از جمله عواملی برشمرد که دشمن را برآن داشت تا برای جلوگیری از گسترش و نفوذ دین مبین اسلام در دنیا و حتی جوامع غربی، دست به توطئه بزند.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد گروهک­های تکفیری- صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی با همین هدف و در راستای مخدوش کردن چهره نورانی، عقلایی و رحمانی اسلام و ایجاد شقاق و نقاق در بین امت اسلامی صورت گرفت.

رشیدیان ادامه داد: استکبار جهانی تلاش می­ کند با مشغول کردن مسلمانان به یکدیگر آنان را از دشمن اصلی غافل کند؛ در حالی که ما در کنار حمایت از جبهه مقاومت و دفاع حرم اهل بیت (ع)؛ آرمان فلسطین را فراموش نخواهیم کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه­ فلسطین، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور منادی وحدت در جهان اسلام است لذا تقویت همبستگی مسلمانان و مقابله با دشمن واحد که همانا استکبار جهانی و صهیونیسم است مورد تاکید قرار دارد.

رشیدیان از شهدا به عنوان انسان‌هایی کامل، الگو و اسوه‌ای عملی برای مردم جامعه یاد کرد که به برکت تربیت صحیح در دامان پاک مادران و لقمه ی حلال پدران، از آزمون الهی سربلند بیرون آمده و با درک صحیح از زمان، دشمن شناسی و سر سپردگی به ولایت بهترین معامله را با خداوند متعال کردند.

وی گفت: این عزیزان با جانفشانی و از خودگذشتگی چنان مدارج رشد و تعالی را پیمودند که بسیاری از بزرگان به جایگاه آنان غبطه می‌خورند و آرزومند مقام آنها هستند.

استاندار خراسان رضوی افزود: این شهدا اعم از شهیدان انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و فاطمیون، از دنیا به عنوان مجالی برای دستیابی به مدارج تقرب الهی و ساختن آخرت خود استفاده کردند.

رشیدیان اخلاص در عمل، ساده زیستی، مردم داری، وابسته نبودن به تعلقات دنیوی و نوع نگاه شهدا به زندگی از جمله مواردی برشمرد که باید همواره مورد توجه و سرلوحه زندگی همگان قرار داشته باشد.

وی با بیان این که دستاوردهای امروز کشورمان در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی مرهون خون پاک شهیدان است، خاطرنشان کرد: اقتدار روز افزون نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف بین المللی، حاصل روحیه استقلال طلبی و خود باوری است که شهیدان و امام شهیدان برای ما به ارمغان آوردند.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر حفظ آمادگی دفاعی و مسلح بودن قوای نظامی کشور به تجهیزات روز و مدرن به گونه ­ای که دشمن حتی تصور تعرض به ایران اسلامی را نداشته باشد؛ تصریح کرد: آنچه امروز مایه اقتدار ما در عرصه های منطقه ­ای و بین المللی شده، فرهنگ ایثار و شهادت است.

رشیدیان خاطر نشان کرد: نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه، تبدیل آن به فرهنگ عمومی و انتقال آن به نسل جوان عامل دوام، بقا و استمرار مقتدرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر تلاش در راستای تحقق آرمان‌های متعالی شهیدان، ابراز داشت: به عنوان وارثان شهدا باید به گونه ای رفتار کنیم که مدیون خون آنان نبوده و همواره دعای خیر شان بدرقه ی راه ما باشد.

استاندار خراسان رضوی ضمن تکریم از پدران، مادران، فرزندان و خانواده های معزز شهدا، گفت: خداوند را شاکریم که در دوره­ای زندگی می کنیم که انقلاب اسلامی، امام راحل (ره)، خلف صالح آن امام برگوار حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) یکی از جانشینان بر حق امام زمان (عج) را درک کرده و می­ کنیم.

رونمایی از کتاب«دهه چهارم» و تجلیل از خانواده­­ های معزز 40 شهید دفاع مقدس و 18 شهید مدافع حرم خراسان رضوی و همچنین جانباز مدافع حرم روح الله بختیاری توسط استاندار خراسان رضوی از دیگر برنامه­ های این یادواره بود.

گفتنی است؛ جواد محمدی مفرد جانشین محور امام حسن مجتبی(ع) در 14 بهمن ماه سال گذشته در جریان آزاد سازی شهرک نبل و الزهراء به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها