پنجمین آیین اعطای جایزه شهید رهنمون برگزار شد

مراسم اعطای جایزه شهید رهنمون با حضور مسئولان، پزشکان و جمعی از دانشجویان ایرانی و خارجی در خرمشهر برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ - 24February 2017

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، آیین اعطای جایزه شهید رهنمون عصر روز گذشته با حضور مسئولان، پزشکان و جمعی از دانشجویان ایرانی و خارجی در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار احمد عبداللهی، معاون بهداشت، درمان و آموزش سپاه پاسداران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: امسال برای هفتمین سال است که آئین اعطای جایزه شهید رهنمون در خرمشهر برگزار می شود. در روزهایی که فضای فرهنگی جامعه عطرآگین به نام حضرت زهرا (س) است این آیین در حال برگزاری است و هدف ما بازخوانی اقدامات پزشکان در دوران جنگ است تا جوانان نیز با اقدامات آن ها آشنا شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم برگزاری این همایش بتواند فرهنگ ایثار و شهادت را به دانشجویان جوان انتقال دهد. از طرفی یکی از اصلی ترین اهداف ما از برگزاری هفتمین کنگره طب رزم و پنجمین آئین اعطای جایزه ملی دکتر شهید رهنمون انتقال تجربیات پزشکان قدیمی به دانشجویان جوان است و امیدواریم به این هدف خود نیز برسیم تا پزشکان جوان بدانند که چه پشتوانه ای داشته اند.

در ادامه این مراسم سردار سرلشکر ایزدی از مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح نیز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان افزود: دکتر رهنمون انسانی است که هم از لحاظ اخلاق و هم فکری الگو بود.پزشکان ما در دوران دفاع مقدس فقط به خدا توکل می کردند و با اتکا به خدا عمل های جراحی را انجام می دادند. مجموعه پزشکی ما در دوران دفاع مقدس تلاش های فراوانی را برای مداوای مجروحان انجام می دادند و این تلاش ها امروز در جبهه های مقاومت نیز ادامه دارد.

سردار ایزدی افزود: امروز پزشکان ما در دفاع از حریم اهل بیت در حال مجاهدت هستند و جوانان ما هرکجا که احساس کنند اسلام ضربه می خورد از جان خود نیز می گذرند همان چیزی که در حال حاضر در سوریه انجام می شود. همه زندگی ما باید قیام برای خدا باشد و امیدواریم همه ما یک میثاق با شهدا ببندیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای پزشک 8 سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های آیین اعطای جایزه شهید رهنمون بود.

در پایان این مراسم از کتاب شهید پزشک، محمدعلی رهنمون رونمایی شد.

 انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار