سرلشکر صفوی:

با مکتب دفاع مقدس فلسطین آزاد می‌شود/ دفاع مقدس عصاره فرهنگ و نماد مقاومت ملت ایران

سرلشکر صفوی گفت: محصول حماسه بزرگ دفاع مقدس در مقیاس منطقه و جهانی بوجود آمدن یک مکتب مقاومت بود که این مکتب امروزه در سوریه، یمن و بحرین در حال ریشه دواندن و آموزش است که کشورهای مسلمان با بهره گیری از مکتب و آموزه‌های دفاع مقدس ان شالله فلسطین مظلوم را آزاد خواهند کرد.
کد خبر: ۲۲۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ - 26February 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سرلشکر صفوی در همایش ملی مبانی طراحی موزه های دفاع مقدس ضمن گرامیداشت ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به روایتی از امام حسن (ع) که فرمودند «ما معصومین حجت خدا بر مردم و حضرت زهرا (س) حجت بر ما است» اظهار داشت: بزرگترین دستاورد پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی دستاورد دفاع مقدس بود که این دفاع مقدس منجر به بقا و حفظ انقلاب اسلامی شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: محصول حماسه بزرگ دفاع مقدس در مقیاس منطقه و جهانی بوجود آمدن یک مکتب مقاومت بود که این مکتب امروزه در سوریه، یمن و بحرین در حال ریشه دواندن و آموزش است که کشورهای مسلمان با بهره گیری از مکتب و آموزه های دفاع مقدس ان شالله فلسطین مظلوم را آزاد خواهند کرد.

سرلشکر صفوی با اشاره به اهمیت و جایگاه باغ موزه های دفاع مقدس افزود: باغ موزه های دفاع مقدس ناب ترین پیامدهای فرهنگی، تاریخی و هنری ملت ایران است، دفاع مقدس عصاره فرهنگ و نماد مقاومت و شایستگی ملت ایران بود.

وی با مطرح کردن چند سوال ادامه داد: جنگ چگونه مدیریت شد؟ رزمندگان ما چگونه در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند؟ جنگ چگونه پیروز شد؟

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل خاطر نشان کرد: در باغ موزه های دفاع مقدس چگونه میتوان روحیه توکل و اعتماد رزمندگان به خدا، ایثار، شهامت، مظلومیت، ولایتمداری، شجاعت و رشادت را نمایان کرد و این نمایه را به نسل های سوم و چهارم منتقل کرد، که اگر این حرکت ارزشی به صورت صحیح انجام شود میتوان گفت که کشورمان در برابر هر گونه خطر و پیامد ناگوار از سوی دشمنان تضمین و برای 80 بلکه 100 سال آینده نیز بیمه باشد.

وی ادامه داد: هیچگاه فراموش نخواهم کرد آن آجیل که دختر بچه ای بنام زهرا برایمان در شب عید فرستاده بود و در آن بسته آجیل کوچک، نامه ای نوشته بود مبنی بر اینکه پدرم با موتوری که داشت پیش به سوی جبهه بود که زیر ماشین رفت و از دنیا رفت من و برادرم تقی و مادرم روزه گرفتیم و این هدیه آجیل ناقابل را برای شما رزمندگان فرستادیم، از ما قبول کنید و ما را به کربلا برسانید، من حتی این خاطره را در کتاب خاطرات خود نوشتم، باغ موزه های دفاع مقدس چگونه می تواند این مظلومیت مردم ایران در برابر دشمنان، در برابر آمریکای جنایتکار، در برابر صدام و حامیانش در دوران دفاع مقدس را به نمایش بگذارد؟

سرلشکر صفوی خاطر نشان کرد: هیچگاه از یاد نخواهم برد خرمشهر و آبادان را، من در جبهه چندین جا اشک ریختم، یکی آن زمانی بود که دیدیم مردم خرمشهر و آبادان از خانه هایشان بی هیچ وسیله ای با پاهای پیاده و برهنه فرار می کنند. مهرماه بود اما مدرسه ای باز نبود، شهر، شهر ارواح شده بود، چراغ های خاموش غریبی و غربت در شهر فریاد می زد. واقعا باغ موزه های دفاع مقدس چگونه می توانند این وقایع جنگ را به نمایش بگذارند؟

وی گفت: دانشمند فرانسوی که به ایران آمده و در همایش های دفاع مقدسی برای تحقیق شرکت کرده بود با بهره گیری از نوشته ها و نوارهایی که از عراق و آمریکا بدست آورده بود کتابی تهیه کرد و ما آن کتاب را مطالعه کردیم و دیدیم که چقدر با واقعیت فاصله دارد. از نویسنده کتاب خواستیم که آن کتاب را با واقعیت اصلاح کنیم و ایشان نیز وعده دادند کتاب را پس از اصلاح چاپ مجدد کنند و من هنگامی که از دوران دفاع مقدس، از عملیات فاو از اینکه رزمندگان 70 شبانه روز غیورانه جنگیدند از پل بعث و آن حماسه برایش تعریف کردم بسیار متعجب و شگفت زده شد.

سرلشکر صفوی خاطر نشان کرد: باغ موزه های ما بعنوان زبان نقشی بسیار مهم در بازگویی دوران دفاع مقدس برای عموم مردم چه مردم شریف ایران و چه محققان و بازدید کنندگان خارجی باید داشته باشد.

وی اظهار داشت: رهبری امام حکیمانه بود، امام چگونه به مخالفت دشمنان از قبیل آمریکا، انگلیس و شوروی پرداخت و چگونه حامیان صدام را نصیحت می کرد، رهبری امام کم نظیر بود، ما باید بتوانیم این رهبری امام، رزم شجاعانه رزمندگان، عبور از کوه ها و رودهای خوزستان، عبور از سورکوه در شهر مریوان و آخرین عملیات که در سال 67 و فروردین سال 68 انجام شد را به نمایش بگذاریم. باغ موزه های دفاع مقدس پیوند دهنده حماسه ها و هویت نسل قبل به نسل های آینده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها