فرمانده سپاه خراسان رضوی مطرح کرد

ماجرای دیدار صیاد شیرازی با امام خمینی(ره) و توصیه امام به نماز اول وقت

با شهید صیادشیرازی خدمت امام رسیدیم. پس از گذشت یک دقیقه از ارائه گزارش امام از جای خویش برخواستند و در پاسخ به اینکه چرا برخواستید؟ امام فرمودند: مگر نمی‌بینید وقت نماز است.
کد خبر: ۲۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴ - 09July 2014

ماجرای دیدار صیاد شیرازی با امام خمینی(ره) و توصیه امام به نماز اول وقت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «غلامرضا احمدی» فرمانده سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی در همایش مشترک ائمه جماعات، هیئتهای امناء و فرماندهان حوزه و پایگاههای بسیج حمزه سیدالشهداء مشهد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 23 هزار شهید خراسان رضوی اظهار کرد: در یکی از آخرین هفتههای عمر با برکت شهید صیاد شیرازی، افتخار میزبانی ایشان را در بندر ترکمن استان گلستان، آن هنگام که هنوز این استان و مازندران یک استان محسوب میشدند، داشتم که وی در طلیعه فرمایشاتش مرا به توجه به نماز اول وقت توصیه میکرد.

وی افزود: حد فاصل آغاز عملیات فتحالمبین، عراقیها در ضلع جنوبی منطقه عملیات خدشهای را ایجاد کردند که منجر به بر هم خوردن آرایش سازمان رزم آماده عملیات شد، و در این هنگام در پاسخ به اینکه فردا شب عملیات انجام شود یا خیر؟ صیاد شیرازی که خود دانشمندی نظامی و متخصص در طراحی و عمل بود، خود را نیازمند رهنمود مرجع تقلید، امام راحل(ع) دانست و برای کسب رهنمودهای امام در رابطه با عملیات رهسپار تهران شدیم.

سردار احمدی ادامه داد: در محضر امام که قرار گرفتیم و گزارش عملیات و آنچه گذشته بود را خدمت امام خمینی(ره) ارائه دادیم، پس از گذشت یک دقیقه از ارائه گزارش امام از جای خویش برخواستند و در پاسخ به اینکه امام چرا برخواستند؟ امام فرمودند: مگر نمیبینید وقت نماز است و پس از انجام فریضه الهی نماز، امام راحل بدون صرف ناهار در مقابل ما قرار گرفتند و فرمودند: من آمادهام تا هر وقت که بخواهید در این باره صحبت کنیم و سپس عرائض در رابطه با عملیات خدمت امام عرض شد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در ادامه نیز گفت: در راه برگشت، در سه راهی
بندر گز بودیم که شهید صیاد شیرازی خطاب به راننده گفت: به سوی مسجد جامع شهر برای اقامه نماز بروید و من به محضر این شهید بزرگوار عرض کردم اگر اجازه بدهید به شما قول میدهم برای رکعت اول نماز جماعت شما را به مسجد جامع بهشهر برسانم که در پاسخ به من گفتند: بهتر است به مسجد جامع همین شهر برویم و رهسپار شهر گز شدیم و در طول راه که چند دقیقه کوتاه بیشتر به طول نیانجامید آن شهید عالیقدر به من گفت: در اداء این فریضه الهی نباید پروردگارمان را منتظر نگاه داریم.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی به من یادآور شد که اگر از دفتر حضرت آقا
(رهبر معظم انقلاب) زنگ زده و بگویند که آقا با تو کار دارند و وقتی را نیز برای ملاقات منظور کردهاند آقا را به هر دلیلی معطل میگذاری؟ نه! در پاسخ به انتظار ایشان کمتوجهی نمیکنی بنابراین به نماز اول وقت نیز اهمیت دهید.

سردار احمدی در ادامه خطاب به بسیجیان تأکید کرد: به نماز اول وقت کمتوجهی
نکنید و از شما تقاضا دارم پیام جامع مقام معظم رهبری که به مناسبت کنگره نماز در خراسان جنوبی ابلاغ کردند را مطالعه کنید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار