دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

خدمت بی‌مزد و منت به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد با شعار «من انقلابی‌ام»

دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد نوروزی متفاوت را تجربه کردند و به جای تفریح و دید و بازدید به خدمت در مناطق محروم این استان مشغول شدند.
کد خبر: ۲۳۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰ - 04April 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد از محروم‌ترین استان‌های کشور است. استانی با 713 هزار نفر جمعیت که حدود 44 درصد از این جمعیت روستانشین و عشایر هستند. عشایر و روستانشینانی که با تولیدات خود اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی تحقق بخشیده‌اند، اما این تولیدکنندگان بی‌ادعا گاهی از ساده‌ترین امکانات رفاهی هم محروم هستند.

اگرچه بازی‌های سیاسی عده‌ای از مسئولان را از دیدن این محرومیت‌ها و خدمت به مردم غافل کرده است، اما هنوز هم هستند جهادگرانی که با لبیک به فرمان رهبر خود، به یاری این محرومان می‌شتابند.

اردوهای جهادی در گوشه و کنار مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد برقرار شد و دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های این استان نوروزی متفاوت را تجربه کردند و به جای گردش، تفریح و دید و بازدید به خدمت‌رسانی و انجام فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در روستاهای کمتر توسعه یافته مشغول شدند.

گروه جهادی شهید هدایت‌الله طیب متشکل از دانشجویان دانشگاه پیام نور دهدشت از جمله گروه‌هایی است که هرساله با برپایی اردوهای جهادی در مناطق محروم شهرستان کهگیلویه به ارائه خدمات رایگان عمرانی و فرهنگی می‌پردازد و نوروز امسال روستای صنوگان بخش مرکزی کهگیلویه را برای خدمت‌رسانی انتخاب کرد.

نوروزی جهادی در کنار مردم مناطق محروم

سید روح‌الله احمدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور دهدشت در این باره به خبرنگار دفاع پرس می‌گوید: گروه جهادی شهید هدایت‌الله طیب امسال همچون سال‌های گذشته سعادت پیدا کرد تا یک نوروز جهادی را به همراه دانشجویان دانشگاه پیام نور در کنار مردم مناطق محروم تجربه کند.

وی می‌افزاید: عمده فعالیت‌های گروه جهادی شهید هدایت‌الله طیب در روستای صنوگان از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه، انجام فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی بوده که از جمله این فعالیت‌های عمرانی می‌توان به رنگ‌آمیزی مسجد روستا و بهسازی و تکمیل سرویس بهداشتی اشاره داشت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور دهدشت بیان می‌کند: برگزاری کلاس‌های کمک درسی برای دانش‌آموزان، برگزاری برنامه‌های ورزشی و سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران هم از جمله اقدامات فرهنگی است که توسط گروه جهادی شهید هدایت‌الله طیب انجام می‌شود.

احمدی حضور در کنار مردم مناطق محروم را یک ارزش والا می‌داند که باید ادامه یابد و ابراز می‌کند: این ارزش توسط جهاد سازندگی آغار شد و ما ادامه دهنده این راه خواهیم بود و همانگونه که رهبر انقلاب فرمود ما انقلابی می‌مانیم و این ارزش را ادامه می‌دهیم.

لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب

مجتبی خوش‌رفتار، دانشجوی ارشد نرم‌افزار ششمین سال متوالی است که با گروه جهادی شهید هدایت‌الله طیب به مناطق و روستاهای محروم شهرستان کهگیلویه سفر می‌کند.

وی هدف از حضور در اردوهای جهادی را لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، کمک به محرومان و عمل به شعار اصلی انقلاب یعنی «من انقلابی هستم» می‌داند و می‌گوید: فعالیت‌های آموزشی، عمرانی و فرهنگی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این اردوها انجام می‌شود.

امید برومند، دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور دهدشت است و دومین باری است که همراه با دانشجویان بسیجی گروه جهادی شهید هدایت‌الله طیب در اردوهای جهادی شرکت می‌کند.

از این که توفیق نصیب او شده تا بتواند بار دیگر در این اردوها شرکت کند ابراز خرسندی کرده و می‌گوید: همانگونه که پیر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) فرمود «من انقلابی‌ام»، پیرو این سخن رهبر کبیر انقلاب ما هم می‌خواهیم این راه را ادامه دهیم و انقلابی بمانیم و در راه رضای خدا به مناطق محروم خدمت کنیم.

سید زریر افسر، جانشین دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کهگیلویه هم در این باره می‌گوید: دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کهگیلویه در راستای فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص بحث محرومیت‌زدایی از روستاهای دورافتاده و به منظور تحقق شعار سال یعنی «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نسبت به اعزام دانشجویان دانشگاه‌های مختلف این شهرستان به مناطق محروم اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی، بهداشتی و پزشکی اولویت‌های مد نظر در اردوهای جهادی است، می‌افزاید: دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کهگیلویه از ابتدای سال سه گروه جهادی به مناطق محروم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اعزام کرده است.

جانشین دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کهگیلویه بیان می‌کند: سال گذشته پنج اردوی جهادی در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده شهرستان کهگیلویه برپا و حدود 1600 نفر روز فعالیت عمرانی و فرهنگی توسط دانشجویان جهادگر انجام شد که امیدواریم امسال این آمار تا پایان سال 96 به دو برابر افزایش یابد.

اعزام 12 گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

سید عباس رضایی، جانشین بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد هم می‌گوید: دانشجویان جهادی از دانشگاه‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد ایام نوروز را در کنار مردم صمیمی و صادق روستاهای این استان سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه این اردوهای جهادی از روز نخست فروردین شروع شده و تا پایان تعطیلات نوروزی برقرار است، می‌افزاید: این دانشجویان در قالب 12 گروه جهادگر در طول این ایام در روستاهای محروم استان به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

جانشین بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد عنوان می‌کند: در این اردوها خدمات عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی و طرح‌های اوقات فراغت جهادی برای اقشار مختلف مردم روستاهای استان به‌ویژه نوجوانان برگزار می‌شود.

رضایی نقطه برجسته این اردوها را حضور نسل سوم و چهارم انقلاب در پیشانی این حرکت دانست و می‌گوید: شرط ادامه حیات انقلاب اسلامی انتقال آرمان‌ها و اهداف آن به نسل‌های مختلف است.

وی بیان می‌کند: انتظار می‌رود دولت و مدیران سازمان‌ها به این حرکت‌های جهادی به عنوان فرصتی برای خدمت‌رسانی به مردم به عنوان ولی نعمتان حقیقی انقلاب و نظام نگاه کنند.

به گزارش دفاع پرس، آنگونه که رهبر معظم انقلاب می‌گوید: «اردوهای جهادی، هم تمرین است، هم خدمت است، هم خودسازی است، هم آشنایی با فضای جامعه است؛ جهاد هم هست؛ خدمت به محرومین است.»

اردوهای جهادی علاوه بر نقش مهمی که در محرومیت‌زدایی و اشاعه روحیه جهادی در بین نسل‌های جوان دارد، می‌تواند تلنگری به مسئولانی باشد که از محرومیت‌ها غافل مانده‌اند تا بیش از گذشته به رفع کمبودهای مناطق کمتر برخوردار و محروم توجه نشان دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار