مستندساز دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

رویکرد هنری شهید آوینی در تفکر اسلام ناب محمدی (ص) ریشه دارد

عباس نوائیان گفت: عملکرد، بینش و رویکرد هنری شهید آوینی ریشه در تفکر اسلام ناب محمدی(ص) دارد، که سید مرتضی تا شهادت به دنبال تحقق آن بود.
کد خبر: ۲۳۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ - 05April 2017

عملکرد، بینش و رویکرد هنری شهید آوینی در تفکر اسلام ناب محمدی(ص) ریشه داردعباس نوائیان، خبرنگار و مستندساز دفاع مقدس صدا و سیمای مرکز مازندران در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس، با اشاره به اینکه بیستم فروردین مصادف با شهادت سید اهل قلم  شهید سید مرتضی آوینی به  روز «هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است، اظهار داشت: شهید آوینی می کوشید تا هنر انقلاب اسلامی در جامعه جاری شود.

وی افزود: عملکرد، بینش و رویکرد هنری شهید آوینی ریشه در تفکر اسلام ناب محمدی(ص) دارد  که سید مرتضی تا شهادت به دنبال تحقق آن بود.

نوائیان افزود: شهید آوینی با تمامی وجود تلاش می کرد تا خود عامل به اصالت هنر انقلااب اسلامی باشد و ویژگی های عاشورایی این هنر متعالی را درجامعه، تعمیم و تعمیق ببخشد.

نوائیان با اشاره به حماسه های نینوایی شهید آوینی در حوزه ی هنر دفاع مقدس به ویژه در دوران جنگ تحمیلی، اظهار داشت: شهید آوینی در راه احیا و شکوفایی هنر انقلاب اسلامی ریاضت های زیادی را متحمل  شد تا بتواند هنر انقلاب اسلامی و ویژگی نینوایی آن را در جامعه نهادینه سازد.

وی گفت: شهید آوینی پس از تلاش بسیار در راه تحقق هنر عاشورایی، به شهادت رسید و این رسالت مکتبی را به ما سپرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار