سخنگوی وزارت کشور:

67 روستا در زلزله خراسان رضوی آسیب دیدند/ تا ظهر امروز 328 پس لرزه ثبت شده است

سخنگوی وزارت کشور گفت: مناطق آسیب دیده در زلزله استان خراسان رضوی ٦٧ روستا بوده که تاکنون به بیش از پنج هزار نفر امدادرسانی شده است.
کد خبر: ۲۳۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ - 06April 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سید سلمان سامانی»، سخنگوی وزارت کشور با اشاره به زلزله استان خراسان رضوی افزود: طبق آخرین بررسی‌ها، این زلزله با بزرگای ٦ ریشتر و در عمق ٦ کیلومتری سطح زمین به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: تا ظهر امروز ٣٢٨ پس لرزه ثبت شده است که ٢٥١ مورد آن کمتر از سه ریشتر و مابقی بین سه تا ٥.٤ ریشتر بوده اند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و استان ها گفت: گسل کشف رود که در محل وقوع این زلزله واقع است، حدود ١٦٠ کیلومتر طول دارد و از جمله گسل های فعالی است که تاکنون زلزله مخربی در آن گزارش نشده بود.

سامانی یادآور شد: با برپایی هزار و 198 چادر امدادی چهار هزار و 846 نفر اسکان اضطراری داده شده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این واقعه ٣٩ نفر از هموطنان عزیزمان مصدوم و یک نفر (خانم ٨٠ ساله) فوت شده است.

سخنگوی وزارت کشور گفت: از سوی جمعیت هلال احمر کشور اقلام امدادی مورد نیاز از قبیل پتو، موکت، والور وفانوس، هیتر برقی، کنسروجات و سایر موادغذایی به حد مطلوبی توزیع شده است و آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد.

زلزله ای به قدرت 6 ریشتر ساعت 10 و 40 دقیقه پیش از ظهر دیروز (چهارشنبه) شهر سفیدسنگ از توابع شهرستان فریمان را لرزاند و تا کنون پس لرزه های زیادی داشته که بیشترین آن به بزرگی 5.4 ریشتر در ساعت 37 دقیقه بامداد امروز روی داد.

شهر سفیدسنگ در 28 کیلومتری فریمان و شهرستان فریمان در 75 کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

این زلزله در شهرستانهای مناطق مرکزی، جنوب و شرق خراسان رضوی نیز احساس شد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها