نویسنده کُرد سوریه:

بخش اعظم کُردهای سوریه با فدرالی شدن کشورشان مخالف هستند

نویسنده سوری با بیان اینکه پیشروی‌های ارتش سوریه به سمت رقه دست آمریکا و مزدورانش را از شرق سوریه کوتاه می‌کند، گفت: بخش اعظم کُردهای سوریه حامی دولت دمشق بوده و با فدرالی شدن کشورشان مخالفند.
کد خبر: ۲۳۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ - 08April 2017
بخش اعظم کُردهای سوریه با فدرالی شدن کشورشان مخالف هستندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «أخیل عید» روزنامه‌نگار و نویسنده سیاسی سوریه گمانه زنی ها درباره تاثیر حمایت آمریکا از کردها بر فدرالی شدن شمال سوریه را رد و تاکید کرد: محوری که با همه این تجاوزکاری ها روبروست به راحتی اجازه تجزیه سوریه را نمی دهد.

عید تصریح کرد: روسیه متحدی قدرتمند است اما به سوریه امر و نهی نمی کند چون سوریه قدرت تصمیم گیری مستقل دارد و به هر قیمتی خاک خود را حفظ خواهد کرد.

نویسنده کرد سوری گفت: گروه های زیادی از کُردهای سوریه ملی گرا بوده و با فدرالی شدن سوریه موافق نیستند و ساز مخالف با دولت سوریه نمی نوازند همان گونه که اخیرا عبدالله اوجالان از کردها خواست با دولت سوریه در مقابله با زیاده خواهی های ترکیه هم‌پیمان شوند.

وی ادامه داد: اوجالان از کُردها خواست که به بخش اصلی از بافت جمعیتی سوریه مبدل شده و فریب وعده های بیگانگانی را نخورند که تاریخ ثابت کرده با آنهایی که علیه منافع کشورشان هستند همپیمان می شوند.

فدرالی شدن سوریه غیرممکن است

عید تاکید کرد: منطقه ای که تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک است منطقه محل سکونت اعراب و کُردهاست و کُردها نمی توانند آن را به کیان مستقلی برای خود مبدل کنند.

نویسنده سوری با اشاره به گمان اشتباه آمریکا در قدرت خود برای جلب همراهی و اعتماد ملت سوریه گفت: چیزی که ما در حومه شرقی حلب دیدیم رویای آمریکا را بر باد داده چون اهالی این روستاها به صفوف ارتش سوریه ملحق شده و در حال آزادسازی مناطق خود از چنگ داعش هستند و همین قضیه در خصوص رقه و حسکه هم اتفاق خواهد افتاد.

مذاکرات ژنو اتلاف وقت است

عید درباره امیدها برای دستیابی به راه حل واقعی بحران سوریه در ژنو نیز گفت: آنچه که در ژنو جریان داشته و خواهد داشت مذاکراتی برای اتلاف وقت است مثل گفت وگوهای اعراب با اسرائیل و تحولات این نشست ها خبری از تلاش برای دستیابی به راه حل بحران سوریه نمی دهد.

وی تاکید کرد: مساله امید بخش برای سوری ها آشتی های ملی و میزان هوشیاری ملت سوریه و توانمندی ارتش سوریه و متحدانش در حفاظت از جان ملت و پیشروی ها برای بازپس گیری مساحت بیشتری از خاک سوریه است همان گونه که هم اینک در پیشروی ها به سمت رقه شاهد هستیم.

نویسنده سوری گفت: ماموریت ارتش بستن راه به روی همه تروریست‌ها است، کاری که بسیج مردمی عراق در موصل انجام داد به گونه ای که با بستن راه های کمک رسانی داعش مانع فرار عناصر بیشتری از آنها به خاک سوریه شد.

ضرورت تقویت همکاری سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم

عید تاکید کرد: در سوریه و عراق اگر بخواهیم به حل بحران فکر کنیم باید بدانیم که ما امت اسلامی هستیم و این استعمارگران بودند که برایمان حد و مرز گذاشتند و این گونه است که در قالب امت واحده و نه طوائفی مختلف به دنبال حل بحران خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر باید به دقت مراقب تحولات منطقه الجزیره سوریه بود چون منابع مالی و غذایی کشور سوریه را در برمی گیرد و زندگی در سوریه بدون الجزیره ممکن نیست.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار