یک منبع نظامی در گفت‌وگو با العهد:

سوریه پاسخ آمریکا را با ضربه زدن به تروریست‌ها می‌دهد/ خسارت‌ حمله آمریکا به پایگاه شعیرات جزئی است

یک منبع نظامی گفت: پرواز جنگنده‌ بمب‌افکن‌های سوریه از پایگاه شعیرات تنها یک روز بعد از حمله آمریکا به این پایگاه نشان می‌دهد که حمله به پایگاه شعیرات تاثیری در حملات ارتش سوریه علیه مواضع تروریست‌ها ندارد و این بزرگترین انتقام‌گیری از آمریکایی‌هاست.
کد خبر: ۲۳۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 09April 2017
سوریه پاسخ آمریکا را با ضربه زدن به تروریست‌ها می‌دهد/ خسارت‌ حمله آمریکا به پایگاه شعیرات جزئی استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، یک منبع نظامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری- تحلیلی العهد در خصوص حمله آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات سوریه اظهار داشت: پایگاه نظامی شعیرات به صورت جزئی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و دو فروند از جنگنده‌ بمب‌افکن‌ها نیز بعد از اصلاح بخشی از باند فرود که در جریان حمله آمریکایی‌ها خسارت دیده بود، به پرواز در آمدند.

وی با بیان اینکه پایگاه هوایی شعیرات به زودی به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد، گفت: باندهای فرود و پناهگاه‌های هواپیما فقط با بمب‌های مخصوصی که برای تخریب استحکامات زیر زمینی ساخته شده‌اند، تخریب می‌شوند؛ لذا موشک‌هایی که به این پایگاه اصابت کرده است، نتوانسته است زیرساخت‌های حیاتی را منهدم کند و فقط خسارت‌های جزئی به آنها وارد کرده که بازسازی آنها زمان زیادی نمی‌برد.

این منبع نظامی در ادامه با تاکید بر اینکه حمله آمریکا به پایگاه شعیرات تاثیری در ادامه عملیات‌ جنگنده‌های سوری نداشته است، افزود: زمان حمله آشیانه هواپیماها خالی از جنگنده‌ بود؛‌ لذا خسارت این حمله زیاد نبوده است؛ خسارت‌هایی که به آشیانه جنگنده‌ها وارد آمده، ناچیز است و دوباره بازسازی می‌شود تا مثل یک پایگاه هوایی به فعالیت معمول خود  به نحو احسن ادامه دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه گروه‌های تروریستی مزدوران غرب هستند؛‌لذا نابودی آنها بزرگترین انتقام سوریه برای حمله آمریکا به پایگاه شعیرات است. حمله داعش به مواضع ارتش سوریه در میدان نفتی الشاعر و اطراف پایگاه شعیرات به دنبال حمله آمریکا به این پایگاه دلیل و سند محکمی است که بین تروریست‌های تکفیری و آمریکا ارتباط و هماهنگی وجود دارد.

این منبع نظامی در پایان با تاکید بر اینکه پاسخ سوریه به حمله آمریکا از طریق تداوم بمباران علیه مواضع تروریست‌هایی که بازوی غرب و آمریکا هستند، خواهد بود، تصریح کرد: ارتش سوریه بمباران مواضع تروریست‌ها را ادامه خواهد داد تا جایی‌که فرماندهان میدانی به این آمادگی برسند تا عملیات‌ها علیه تروریست‌ها را توسعه داده و به تروریست‌ها اجازه نفس کشیدن ندهند.

 انتهای پیام/ 411
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار