در گزارش سالانه کتاب‌های پرفروش مطرح شد؛

پویش مطالعاتی «روشنا» عاملی برای پرفروش شدن کتاب‌ها

بر اساس گزارش ارائه شده زیر بازارچه کتاب در هفته‌ی اخیر، همه کتاب‌های معرفی شده در پویش مطالعاتی روشنا، در میان کتاب‌های پرفروش سال 95 قرار گرفتند.
کد خبر: ۲۳۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ - 09April 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، قرار گرفتن کتاب‌ها در پویش‌ها و مسابقات کتابخوانی نشان داده است که می‌تواند، اعتماد مخاطبین و کتابفروشی‌ها را در بر داشته باشد و باعث پرفروش شدن کتاب‌ها شود.

در سال گذشته پویش مطالعاتی روشنا، شش عنوان کتاب را در دوره‌های پنجم و ششم، به مخاطبان خود معرفی کرد، که هر شش عنوان «ملاقات در شب آفتابی»، «گام‌های سلوک»، «شهر ضرب المثل‌ها»، «رحمت واسعه»، «سقای آب و ادب» و «بچه‌ها عاشورا» مورد استقبال مردم قرار گرفت و بر اساس گزارش سالانه زیر بازارچه کتاب جزء کتاب‌های پرفروش سال 95 قرار گرفتند.

همچنین کتاب‌های «همنام گل‌های بهاری» و «محمد مثل گل بود» که از طرف پویش روشنا، در سال 93 به عنوان کتاب منتخب پویش «عشاق محمد» معرفی شده بود، باز هم در سال 95 نیز جز کتاب‌های پر فروش قرار گرفتند.

رمان عاشورایی «نامیرا» هم که در دور چهارم این پویش در ایام محرم و صفر سال 94 معرفی شده بود نیز در میان پر فروش ها دیده می‌شود.

توجه به قیمت‌گذاری مناسب کتاب‌ها یک از عواملی است که می‌تواند در جذب مخاطب تاثیر داشته باشد. با بررسی دقیق تر گزارش زیر بازارچه کتاب، به موضوع مهم‌تری پی می‌بریم که عامل قیمت به عنوان یکی دیگر از عوامل پرفروش شدن سایر کتاب‌ها در سال 95 بوده است. پویش مطالعاتی روشنا با توجه به همین عامل، در دوره‌های گذشته و هم چنین در دوره جاری، با صرف نظر از حقوق مادی اقدام به کاهش قیمت کتاب ها نموده است که این خود می تواند به عنوان الگویی برای ناشران باشد.

هفتمین پویش مطالعاتی روشنا نیز از اسفندماه سال گذشته با معرفی کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» و کتاب کودک «بچرخ تا بچرخیم» آغاز شده است. مخاطبین می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی rushana.ir از مراکز فروش کتاب ها و نحوه شرکت در پویش اطلاع کسب نمایند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار