در نشست خبری هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت مطرح شد؛

ارسال 41 هزار اثر به جشنواره فرهنگی هنری وزارت بهداشت/ «ازدواج» موضوع مورد توجه جشنواره

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: جشنواره فرهنگی هنری وزارت بهداشت در رشته‌های مختلف میزبان 41 هزار آثار هنری بوده است.
کد خبر: ۲۳۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ - 12April 2017
ارسال 41 هزار اثر به جشنواره فرهنگی هنری وزارت بهداشت/ «ازدواج» موضوع مورد توجه جشنواره
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت با حضور «محمدرضا فراهانی» معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، سیما تیر، فرهاد قائمیان، بابک زرین و مرتضی گودرزی دیباج برگزار شد.

«محمدرضا فراهانی» معاون فرهنگی وزیر بهداشت و رئیس این جشنواره اظهار داشت: چرایی و چیستی جشنواره وزارت بهداشت این بود که معاونت فرهنگی در جهت تعالی دانشجویان علوم پزشکی، اساتید و کارکنان وزارت بهداشت وظایفی داشت. فرهنگ اتمسفری است که در آن زندگی می‌کنیم.

وی گفت: موضوع دومی که در این دولت به حوزه کاری ما اضافه شد، «فرهنگ سلامت» بود که مورد تاکید وزیر بهداشت است. 70 درصد سلامت مردم در اختیار سایر دستگاه‌ها است که از جمله آن بایدها و نبایدهای سلامت است. فرهنگ شامل 3 قسمت معرفت، باور و ایمان و تجلی یافتن آن در رفتار است. احساس کردیم انتقال داده‌ها به طور مستقیم فرهنگ ایجاد نمی‌کند و این وظیفه هنر است.

معاون فرهنگی وزیر بهداشت عنوان کرد: جشنواره یکی از ظرفیت‌هایی بود که فکر کردیم می‌تواند به اهداف ما کمک کند. این جشنواره به طور عام به فرهنگ و هنر و در نهایت به ارتقا فرهنگ سلامت کمک می‌کند. سال گذشته مخاطبان ما فقط دانشجویان وزارت بهداشت بودند اما امسال تمام دانشجویان کشور مخاطبان ما هستند. مخاطبان ما از 20 هزار به 5 میلیون نفر افزایش یافته است.

فراهانی افزود: ۲ دلیل برای برگزاری این جشنواره با وجود همه جشنواره‌ها وجود دارد. اولا هر قدر آدم‌ها با هنر بیشتر آشنایی داشته باشند میزان درکشان از هنر افزایش می‌یابد و اصولا دانشجویان ما درک بیشتری از هنر خواهند داشت. دوما در دنیای مدرن صنایع فرهنگی تعریف شده تا تولید محصولات فرهنگی را به عموم مردم منتقل کنند.
 
وی ادامه داد: ما با نگاهی روشن به این عرصه ورود پیدا کرده‌ایم و به لحاظ کمیت بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در سطح دانشجویی است که 41 هزار اثر ثبت شده و 200 نفر از هنرمندان کار داوری را برعهده گرفته‌اند.

معاون فرهنگی وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: اختتامیه این جشنواره به صورت هفته فرهنگی در 6 روز برگزار خواهد شد. 1500 نفر در طول جشنواره مهمان ما خواهند بود و نمایشگاه آثار برگزار خواهد شد.
 
فراهانی گفت: سه اختتامیه در این هفته با کیفیت ملی برگزار خواهد شد. چندین هزار ساعت وقت گذاشته شده تا اختتامیه جذاب و دیدنی به نمایش گذاشته شود. رئیس جمهور مهمان یکی از مراسمات اختتامیه‌ها خواهد بود.

** دبیر جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت: توجه به موضوع «ازدواج» در جشنواره فرهنگی

«امیر لله گانی» دبیر جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت، اظهار داشت: ما در وزارت بهداشت مسئولیت تربیت دانشجویان در عرصه‌های مختلف را برعهده داریم. تلاش می‌کنیم بسترهایی را فراهم کنیم تا مسئولیت مهم فرهنگی را به درستی انجام دهیم. زمینه‌های حضور دانشجویان در مسائل اجتماعی و دانشجویی را فراهم کرده‌ایم. 400 کانون فرهنگی با اجتماع دانشجویان در وزارت بهداشت فعالت می‌کنند.

وی گفت: فراخوان جشنواره در ماه‌های گذشته اعلام شده که 41 هزار و 400 اثر در بخش‌های تئاتر، موسیقی، فیلم و هنرهای تجسمی به دبیرخانه رسیده است.

دبیر جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت گفت: در بخش‌های مختلف آثار ارسالی 5500 اثر در حوزه فرهنگ سلامت به دبیرخانه رسیده است. در طول هفته فرهنگی برنامه‌های مختلفی از جمله 20 کارگاه آموزشی در نظر گرفته شده است. 300 اثر از حوزه تجسمی، 100 اجرای تئاتر و اکران 150 فیلم در جشنواره و 31 اجرای موسیقی نیز صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: «موضوع ازدواج» که با هزار اثر در رشته‌های مختلف همراه بود از جمله موضوعات مورد تاکید جشنواره بوده است.
 
** گودرزی دیباج: جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت اردوگاه جامعه سلامت خواهد بود

«مرتضی گودرزی دیباج» اظهار داشت: رسیدن 41 هزار اثر به جشنواره‌ای که در ظاهر خیلی به هنر ارتباطی ندارد جای تشکر دارد. راه اندازی این جشنواره فرهنگی و هنری یک اتفاق مبارکی در سطح جامعه سلامت خواهد بود.

وی بیان کرد: حضور این هنرمندان کار بزرگی است. ۲۷ هزار اثر در بخش هنرهای تجسمی وجود داشت که نشان دهنده پتانسیل‌های این حوزه است. ما در چند جشنواره آینده باید به عنوان اردوگاه مهم فرهنگی هنری جامعه سلامت به جشنواره نگاه کنیم.

دبیر  بخش تجسمی جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت گفت: ۷ کارگاه عملی نظری در بخش تجسمی در نظر گرفته شده است.

«سیما تیرانداز» اظهار داشت: این جشنواره باید به سمت هر سالانه برگزار شدن گام بردارد تا دانشجویان به سمت حرفه‌ای‌تر شدن بروند. داوران علاوه بر چهره بودن دانشگاهی بودن مورد نظر بود.

دبیر بخش تئاتر جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت نیز بیان کرد: استفاده از پیشکسوتان موجب شد تا دانشجویان احساس کنند یک هفته در جمع اهالی هنر حضور خواهند داشت.

«بابک زرین» دبیر بخش موسیقی این جشنواره نیز اظهار داشت: اتفاقاتی را در این جشنواره رقم زدیم که حتی سابقه‌ای در جشنواره موسیقی فجر نیز ندارد. شورای تخصصی با حضور آقای مجید انتظامی و فریدون شهبازیان تشکیل دادیم.

وی گفت: آثار رسیده در بخش سنتی و خوانندگی پاپ بود. با داوری‌هایی که در بخش گروه‌نوازی و پاپ انجام دادیم به آثاری رسیدیم که شرکت کنندگان خیلی خوب درخشدند و چند خواننده در تراز حرفه‌ای وجود داشت.

پوستر هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت در پایان این مراسم رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار