شیخ الاسلام در گفت‌وگو با دفاع پرس

ایران حامی فلسطین و غزه‌ی مظلوم است/ وعده ما روز قدس

مشاور سابق رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل و سیاست خارجی گفت: صهیونیست‌ها با آتش افروزی در سوریه و عراق فرصت را غنیمت شمرده‌اند و جنایات ضد حقوق بشری را علیه مردم غزه انجام داده‌اند.
کد خبر: ۲۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵ - 15July 2014

ایران حامی فلسطین و غزه‌ی مظلوم است/ وعده ما روز قدس

«حسین شیخ الاسلام» مشاور سابق رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بینالملل و سیاست خارجی و دبیرکل دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس در حاشیه تجمع معترضانه مجمع سازمانهای غیر دولتی حامی مردم بی دفاع فلسطین در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس با اشاره به سیاستهای رژیم صهیونیستی برای تجزیه خاورمیانه، اظهار کرد: سیاست استراتژیک اسرائیل بر تجزیه منطقه براساس ملیت است که خوشبختانه با پشتیبانی و حمایت مردم سوریه نتوانستند آن را در این کشور به اجرا درآوردند.

وی در ادامه با اشاره به تحرکات گروههای تکفیری در عراق اذعان کرد: گروههای تکفیری در عراق دنباله سیاست رژیم صهیونیستی در راستای تجزیه ملیتی منطقه است که به دلیل شکست اجرای آن در سوریه برای جبران آن در عراق تلاش میکنند.

مشاور سابق رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بینالملل و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: صهیونیستها با آتش افروزی در سوریه و عراق فرصت را غنیمت شمردند و جنایات ضد حقوق بشری را علیه مردم غزه انجام دادند.

شیخ الاسلام تجمع امروز جوانان و مردم در مقابل دفتر سازمان ملل را یک حرکت مردمی عنوان کرد و افزود: این تجمع بزرگ از سوی مردم و نهادهای غیر دولتی حامی قدس شریف صورت گرفته است و دولت هیچ دخالتی در آن ندارد بلکه فقط ما مجوز قانونی این تجمع را از دولت گرفتهایم.

وی اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی را نقض صریح قوانین بین المللی دانست و تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی در غزه تمام قوانین بین المللی و جنگ را زیر پا گذاشته است.

مشاور سابق رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بینالملل و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: به اذعان سازمان ملل و مجامع بین المللی ۷۰درصد از قربانیان اخیر جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه زنان و کودکان هستند.

شیخ الاسلام در پاسخ به این سوال که حمایتهای ایران از فلسطین بر روند مذاکرات ۱+۵ چه تاثیری خواهد گذاشت، پاسخ داد: مذاکرات ایران و ۱+۵ با هیچ موضوع دیگری تداخل ندارد و ما این موضوع را اعلام کردهایم تا کسی دچار توهم نشود که ایران به دنبال اجرای سیاستی برای به حاشیه بردن مذاکرات است.

وی در پایان تصریح کرد: ایران هر گونه کمک به مردم فلسطین را دریغ نخواهد کرد وعده ما برای حمایت از قدس شریف و مردم غزه روز قدس خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار