نویسنده کتاب «زندان الرشید»:

خاطرات دفاع مقدس باید به رشته تحریر درآید

پژوهشگر دفاع مقدس و نویسنده کتاب «زندان الرشید» گفت: هرکس به ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس معتقد است باید خاطره‌های آن زمان را به رشته تحریر درآورد.
کد خبر: ۲۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵ - 15July 2014

خاطرات دفاع مقدس باید به رشته تحریر درآید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «محمد مهدی بهداروند» نویسنده کتاب زندان الرشید طی سخنانی در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس استان قم در همایش «شبی در جزیره مجنون» اظهار داشت: ایام تیرماه همواره یادآور دو حادثه تلخ در تاریخ دفاع مقدس است.

وی گفت: در اوایل تیر سال 67 بود که جزایر مجنون سقوط کرد و سردار علی هاشمی، جوان خوزستانی اهل حصیرآباد اهواز که خود کشف کننده موقعیت جزایر بود تا آخرین نفس جنگید و در همانجا مظلومانه به شهادت رسید.

نویسنده کتاب زندان الرشید دومین حادثه تلخ تیرماه 67 را پذیرش قطعنامه 598 عنوان کرد و گفت: حضرت امام(ره) در همین رابطه جمله معروفی فرمودند که من هر چه آبرو داشتم در این تصمیم با خدا معامله کردم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه شهدای عزیز، رزمندگان اسلام و آزادگان و جانبازان سرافراز در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز که بر سر سفره امنیت و پیشرفت نشستهایم، یقینا بخاطر ایثارگریهای رزمندگان ولایتمدار اسلام بود که لحظات شرافت، اقتدار و عزتمندی را با رهبری حضرت امام(ره) در طول جنگ خلق نموده و اینک تحت رهبری مقام عظمای ولایت آن افتخارات ارزشمند دفاع مقدس را پاس میدارند.

بهداروند با بیان اینکه لحظه لحظه دفاع مقدس رشحاتی از قیام سیدالشهدا(ع) بود، عنوان کرد: جنگ، جنگ دلاورانه و حماسی گردانها بود و ما اگر بخواهیم دفاع مقدس ماندگار شود باید مثل جلسات روضه سیدالشهدا(ع) آن حماسههای عظیم جنگ و ارادت رزمندگان اسلام به اباعبدالله الحسین(ع) را روایت و تکرار کنیم.  

وی در خصوص لزوم ثبت حاطرات دفاع مقدس ابراز داشت: هرکس به ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس معتقد است باید خاطرههای آن زمان را به رشته تحریر درآورد.

پژوهشگر دفاع مقدس افزود: خاطرات دوران دفاع مقدس امانتی است در سینه مانده و فرقی نمی کند چه رزمنده معمولی و چه فرماندهان باید به وظیفه خویش در قبال انتقال این امانت و شرح و ثبت خاطرات خود از آن دوران و همجواری با شهدای بزرگوار عمل کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار