یادداشت/ نادری پارسا

ولایت مداری رمز پیروزی در طبس های پیش رو

اگر حق گرایی و ولایت مداری نباشد، نمی توان در طبس ها و خرمشهرهای پیش رو، امید طوفان شن داشت که یاریمان کند.
کد خبر: ۲۳۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ - 25April 2017

ولایت مداری رمز خروج از طوفان‌های شن پیش‌روگروه حماسه و جهاد دفاع پرس- «معصومه نادری ‌پارسا» معاون فرهنگی و خانواده سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در یادداشت اختصاصی خود که در اختیار خبرگزاری دفاع‌مقدس قرار داده، به شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

واقعه‌ی صحراي طبس يك رویداد ماندگار و تاریخی است كه در روز ‌5 ارديبهشت سال 1358در منطقه اي از صحراي طبس اتفاق افتاد. اين حادثه جلوه‌ای از قدرت بي‌بدیل خداوند براي شكست دشمنان اسلام و یاری مومنین بود، جلوه ای که منجر به شکست نظاميان آمريكا با مجهزترین امکانات روز شد.

در واقع پس از ماجرای 13آبان و تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا، به نوعی می‌توان گفت عزت و شکوه آمریکا در چشم جهانیان شکسته شد. تا آن زمان آمریکا در چشم همگان قدرت اولی بود که هیچ کس را یارای مقابله با خواست وی نبود. در چنین شرایطی جوانان انقلابی ایران عزیز مقر جاسوسی چنین قدرتی را تسخیر کرده و ذلت و حقارت باطل را به رخ استعمار جهانی کشیده بودند و این در واقع شکست بسیار سنگینی برای آمریکا بود، گویی آبروی ظالمانه آمریکا با این ماجرا که به نوعی آخرین حلقه ای فرآیند انقلاب اسلامی بود، به کلی از دست رفت؛ به ویژه که تعدادی از افراد آمریکایی توسط نیروهای انقلاب بازداشت شدند. این رویداد نیز پس از انقلاب اسلامی، حرکت عظیمی بود که قدرت آمریکا را در دنیا متزلزل کرد؛ آمریکایی با آن هیمنه و با آن عظمت، ناگهان در چشم ملتها فروکش کرد. کار به جائی رسید که رئیس جمهور آمریکا برای نجات این گروگان‌ها دست به حمله‌ی نظامىِ پنهانی و شبانه به ایران زد. جاسوسانشان را در ایران بسیج کردند، مقدمات فراوانی فراهم کردند، تا بصورت هوایی حمله کنند. در شبی که قصد حمله به ایران برای آزادی نیروهای گرفتار شده‌ی خویش را داشتند، آن ماجرای معروف طبس اتفاق افتاد و خدای متعال آبروی اینها را برد، هواپیماها و هلیکوپترهاشان آتش گرفت و مجبور شدند از همان طبس برگردند و بروند.

پیرامون انقلاب اسلامی و وقایع پس از آن از جمله واقعه صحرای طبس تبیین‌ها و تحلیل‌های فراوانی صورت گرفته و ابعاد گوناگون این موضوع مورد مداقه‌های فراوانی قرار گرفته است. به نظر می رسد یکی از نکاتی که امروزه توجه چندانی به آن نمی شود این است که در شرایط کنونی اگر چه خیلی از کشورهای آزادی خواه و حق طلب رفته رفته به انقلاب اسلامی و آرمان های منطبق با فطرت انسانی آن گرایش یافته و علاقه به انقلاب اسلامی و ایران عزیز روز به روز در حال گسترش است و حتی خیلی از ملت‌های مظلوم به نوعی چشم امیدشان به ایران اسلامی است. در عین حال دولت‌های استعمارگر دیروز و مدعی دموکرسی امروز که براحتی طرح و نقشه کشتار ملت های بی دفاع و مظلوم مسلمان و غیر مسلمان را تدوین و اجرا می کنند. روز به روز کینه و دشمنی بیشتری با انقلاب اسلامی و ایران عزیز یافته و برای ضربه زدن به این نظام مقدس بیش از پیش تلاش می کنند. پس از این منظر شرایط ایران نه تنها با ابتدای انقلاب تفاوتی نکرده است بلکه دشمنی ها و انگیزه ها برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی بیشتر هم شده است. شاید تنها تفاوتی که بتوان به آن اشاره کرد، تغییر قالب و نحوه جنگ و خصومت با ایران از جنگ سخت به نرم است. شاید اگر در اوایل سال های پس از انقلاب دشمن به خیال شکست ایران و انقلاب دست به تهاجم گسترده ای زد که گاه با طوفان شن و گاهی نیز با 8سال مقاومت توام با حماسه و ایثار ایران عزیز مواجه شد و درجای خود زمین گیر شد. سال هایی که مجهزترین ارتش های جهان به یاری دشمنان دون شتافتند و این، موج شهادت در راه حق فرزندان و زنان و مردان ایران عزیز بود که دشمنان را شگفت زده کرد.

یکی از مهم ترین عناصری که موجب پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان شد، اتحاد و همدلی و تبعیت از رهبری بود. انقلاب اسلامی عطیه ی الهی به مردم همدل و ولایت مداری بود که سال ها در راه نیل به پیروزی تلاش و مجاهدت کردند. همچنین واقعه‌ی طبس امداد الهی بود و نیک می‌دانیم که یاری خداوند شامل حال گروهی از بندگان خدا می شود که خالصانه در راه خدای متعال مجاهدت می کنند و 8 سال دفاع مقدس نیز کتابی سراسر مشحون از تصاویر ایثار و همدلی و ولایت مداری بود که منجر به افتخار ابدی ملت ایران اسلامی شد. عزتی جاودان که مهد تربیت و تجلی زنان و مردانی شد که تا همیشه ی تاریخ پیام ایستادگی و جهاد در راه حق را به گوش حاضران و غایبین عالم وجود برساند.

و اینک ناگفته پیداست که اگر اهل ایران زمینیم و عشق به وطن داریم و اگر همچنان زیر پرچشم افراشته‌ی ولایت حرکت می‌کنیم و اگر اسلام، حق و حفظ نظام برای ما اولویت دارد؛ نه خود و خودپرستی و حزب گرایی های سودجویانه، آن وقت الطاف خفیه و جلیه ی الهی شامل حالمان خواهد شد. اگر حق گرایی، وحدت، همدلی و ولایت مداری نباشد نمی توان در طبس ها و خرمشهرهای پیش‌رو، امید طوفان شن داشت که یاریمان کند. اگر در راه حق قدم بر نداریم عالم تکوین و تشریع سوگند حمایت ابدی از ما نخورده است پس «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم».

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار