معاون ادبیات و هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد خبر داد

ساخت فیلم «مهریه‌ام یک جاده مه‌آلود» در یزد

معاون ادبیات و هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزدگفت: مشارکت در ساخت فیلم «مهریه‌ام یک جاده مه‌آلود» با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس و تولید انیمیشن با موضوع شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم از برنامه‌های سال جاری اداره کل استان یزد است.
کد خبر: ۲۳۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ - 26April 2017
ساخت فیلم مهریه ام یک جاده مه آلود/ تولید انیمیشن با موضوع شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرمسرهنگ « محمدحسین صادقی» مسئول ادبیات و هنر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در یزد اظهار داشت: در ابتدای سال 96 جشنواره هنری فانوس را در دستور کار داشتیم که از 14 اسفندماه 95 تا 17 فروردین‌ماه 96 بود که با توجه به تعطیلات نورورز فرصت ارائه آثار تمدید شد و تا 28 فروردین‌ماه 17 اثر از استان یزد ارسال شد که این اثرها مربوط به سه سال گذشته می‌باشند.

وی در خصوص موضوع و عنوان اثرهای ارسالی جشنواره فانوس اظهار کرد: اثرهای انتخابی در حوزه متون نمایشی، تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، موسیقی، سمفونی، نماهنگ، انیمیشن، پوستر و عکس بوده است که با عناوین مستند رسته دلان، موسیقی حماسه عشق، شور ولایت و بغض، عکس‌های طرح‌های تولیدی شکست آمریکا در صحرای طبس، طرح جلد فصلنامه شماره 61 الغدیریان و آلبوم کودکان با نام مسافران مهتاب و... ارسال شده است.

معاون ادبیات و هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد ادامه داد: برای ایام سوم خردادماه و سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه‌های شایسته‌ای در دست اجرا داریم که می‌توان از آنها ساخت نماهنگ با موضوع شهدای مدافع حرم، نمایش صحنه‌ای آخرین نامه که در این ایام اجرا می‌شود، بهره‌برداری از آلبوم موسیقی مسافران مهتاب در یادواره‌های شهدا و نمایشگاه‌ها را نام برد.

صادقی با اشاره به برنامه‌های ابلاغی واحد ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ادامه داد: هفتمین دوره جایزه ادبی یوسف با عنوان داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و با موضوع دفاع از حریم اهل بیت (ع) را در دست داریم که مهلت ارسال آثار تا پایان خردادماه سال جاری است که عزیزانی که تمایل دارند می‌توانند آثار خود را  ارسال کنند.

وی اذعان کرد: امسال هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس را خواهیم داشت، کتاب‌هایی که در سال 93 و 94 چاپ شده‌اند جمع‌آوری و معرفی می‌شوند و تا 10 خرداد ماه مهلت ارسال آثار بوده که فراخوان برای اطلاع‌رسانی عمومی به صدا و سیما داده شده است.

معاون ادبیات و هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: در سال 1396 تعداد 30 عنوان کتاب چاپ خواهد شد که غالبا این فرآیند با مشارکت دستگاه‌ها اجرایی می‌باشد و با توجه به اینکه حدود 7 هزار فرم جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و ایثارگران در حوزه زنان و برادران توزیع شده است، انتظار داریم بتوانیم با جمع‌آوری خاطرات؛ کتاب‌هایی را به صورت منطقه‌ای و در خور رزمندگان و ایثارگران دیارمان به چاپ برسانیم که با این شرایط ممکن است کتاب‌ها به تعداد 60 عنوان هم برسد.

وی با اشاره به کتاب «نمی از ایثار» خاطرات رزمندگان ابرکوه که در دست چاپ است گفت: این کتاب و کتاب‌هایی تحت عنوان «قایق و مین» که مربوط به خاطرات جانباز 70 درصد «غلامرضا کارگر میبدی» است و کتاب «ادهمی‌ها» که بیش از 400 صفحه و مربوط به شهیدان ادهمی است تا پایان سال‌جاری به چاپ خواهد رسید.

سرهنگ صادقی در خصوص دیگر برنامه‌های این معاونت اظهار داشت: شرکت در سه نمایشگاه کتاب سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و دهمین نمایشگاه استان، برگزاری جلسات نشست کتاب‌خوان، نقد کتاب و رونمایی از کتب منتشر شده جدید با مشارکت کانون کتابخانه‌های عمومی استان و دستگاه‌های همکاری‌کننده، برگزاری یک دوره مسابقه کتابخوانی بین مدارس نواحی 1 و 2 آموزش و پرورش یزد، برگزاری دو دوره مسابقه کتابخوانی بین کارکنان اداره، توزیع کتاب‌های جدید دفاع مقدس بین کتاب‌فروشی‌های استان، برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه دایمی کتاب دفاع مقدس استان در محل ساختمان جدید. حمایت از برگزاری برنامه‌های فرهنگی ازجمله تئاتر‌های صحنه‌ای و خیابانی اجرای کنسرت موسیقی و نواهای دفاع مقدس در سطح استان و شهرستان‌ها، مشارکت در ساخت فیلم «مهریه‌ام یک جاده مه‌آلود» به کارگردانی اصغر عباسی با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس، جمع‌آوری و ارسال اسناد تئاتر دفاع مقدس استان مربوط به محدوده سال 88 الی 95 جهت تدوین جلد پنج فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس، جمع‌آوری عکس والدین شهدا و اقدام در خصوص چاپ چند جلد کتاب در این خصوص، ساخت نماهنگ و کلیپ جهت نشر در فضای مجازی دفاع مقدس، ساخت انیمیشن با موضوع شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم با مشارکت فرهنگی سپاه الغدیر یزد از دیگر برنامه‌های این معاونت در سال 96 است.

وی در پایان بیان داشت: از هنرمندان، نویسندگان و اصحاب رسانه انتظار داریم با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیش از قبل همکاری داشته باشند و اگر محتوایی در این حوزه تولید می‌شود به بهترین نحو ممکن منعکس تا از آن بهره‌برداری لازم به عمل آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها