سردار زاهدیان در نشست خبری مطرح کرد؛

افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال 95/ کاهش سرقت‌ها با جمع آوری معتادان متجاهر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال 95 نسبت به سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۲۳۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ - 01May 2017
افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال 95به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه 11 اردیبهشت) برگزار شد از افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال 95 نسبت به سال 94 خبر داد.
 
وی افزود: در سال 95 با اقدامات صورت گرفته توانستیم 631 تُن و 124 کیلوگرم مواد مخدر را در کل کشور کشف کنیم.

سردار زاهدیان خاطرنشان کرد: 77 درصد از این کشفیات در مرزها و در حاشیه‌های شرقی کشور انجام شده که نشان دهنده تمرکز ما بر مرزها است و این یک موفقیت چشمگیر برای استا‌ن‌های شرقی نیز است. 
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار کرد: با کارهای صورت گرفته در بحث زیر ساخت‌ها که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، جمع آوری معتادان متجاهر رشد 35 درصدی داشته است و در مراکز ماده 15 و 16 نگهداری می‌شوند. 
 
زاهدیان گفت: از زمانی که شروع به جمع آوری معتادان متجاهر کرده‌ایم، کاهش در سرقت‌های خودرو و جرائمی از قبیل همچون نزاع‌های خیابانی را شاهد هستیم. در موضوع جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر نیز اتفاقات خوبی صورت گرفته و منجر به افزایش پاکسازی برخی از مناطق آلوده شده است که این جمع آوری با یک رویکرد اطلاعاتی انجام شده است. 
 
وی با اشاره به رویکرد اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر در دستگیری خرده فروشان مواد مخدر گفت: سال گذشته بالغ بر 67 درصد اقدامات پلیس، اطلاعاتی بوده و یک رشد 7 درصدی نسبت به سال 94 داشتیم و در سال 96 به دنبال افزایش این رویکرد اطلاعاتی در راستای جمع آوری خرده فروشان هستیم.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر به عملیات‌هایی که در استان‌ها انجام شده اشاره کرد و گفت: با تشکیل گروه‌های استانی در سطح کشور در راستای جمع آوری معتادان متجاهر توانستیم 149 هزار و 699 نفر را جمع آوری و ساماندهی کنیم که نسبت به سال 94 رشد 35 درصدی داشته‌ایم. 
 
وی در بخش دیگری از این نشست خبری عنوان کرد: در سال گذشته درگیری‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر با قاجاقچیان در شرق کشور افزایش 16 درصدی داشته و در نقاط ورودی شاهد تلاش‌های خوبی بوده‌ایم. در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی با همکاری کشورهای منطقه، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا و ترکیه داشتیم و یک دوره آموزشی با حضور نیروهای پلیس کشور افعانستان در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد که ثمره این همکاری از بین بردن باندهای بین المللی مواد مخدر بود.
 
سردار زاهدیان همچنین به برگزاری نشست‌های دوجانبه پلیس مواد مخدر ایران با روسیه و اندونزی اشاره کرد و گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران با حضور در مجامع بین المللی و اجلاس‌ها مطالبات خود را عنوان می‌کند و امروز نقش پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران یک نقش برجسته است.
 
وی با اشاره به رویکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال 95 گفت: یکی از این رویکردها حضور در فضای مجازی و برخورد با عناصری که به تبلیغ و توزیع مواد مخدر می‌پردازند، است که در همین راستا یک باند توزیع مواد مخدر به نام اسپایدر در فضای مجازی متلاشی شد و 9 نفر سرکرده اصلی و 40 نفر از رابط آن‌ها دستگیر شدند. این باند با تبلیغ در فضای مجازی و برگزاری پارتی در تهران به جذب جوانان و فروش مواد مخدر گل، ال اس دی و ماری جوآنا می‌کرد و بعد از رصد 6 ماهه توانستیم آن‌ها را دستگیر کنیم و من از خانواده‌ها می‌خواهم مراقب ارتباطات فرزندان خود در شبکه‌های اجتماعی باشند.
 
سردار زاهدیان در بخش دیگری از این نشست خبری از کشف 7/5 تن کوکائین از یک خانم بولیویایی در فرودگاه تهران خبر داد و گفت: باندی که این خانم سرکرده آن بود، 6 اعضای اصلی و فرعی داشت که اقدام به آوردن مواد مخدر از کشورهای آمریکا جنوبی به کشور می‌کردند. این باند پس از چهار سال فعالیت و آوردن 2 بار مواد مخدر در ایران دستگیر شد و سرتیم توزیع در ایران که همسری اکوادوری داشت در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر شد. با هماهنگی‌هایی که در حال انجام است، بولیوی در حال ریشه کن کردن این باند در کشورش است.
 
رئیس پلیس مباره با مواد مخدر با اشاره به اینکه یکی دیگر از رویکردهای این یگان در سال 95 اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بوده است، اظهار کرد: در سال 95 به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر بودیم و در همین راستا بیش از 1/5 میلیون نفر را آموزش چهره به چهره دادیم و بیش از 1 میلیون و 330 هزار برشور و سی دی در مجامع و محافل مختلف توزیع کردیم. همچنین 14 مرکز مشاوره در استان‌های مختلف کشور راه اندازی شده که 11 مرکز در کلان‌شهرها راه اندازی شده است و وظایف آن‌ها حضور در مدارس و محلات جهت مشاوره است.
 
وی به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: در این ایام بالغ بر 17 تُن و 378 کیلوگرم  مواد مخدر کشف شد. 
 
سردار زاهدیان در ادامه به فعالیت پلیس مواد مخدر در سال 96 اشاره کرد و بیان داشت: تمرکز پلیس در سال 96 بر جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر است. در ابتدای سال جاری توانستیم 73 تُن مواد مخدر کشفیات داشته باشیم که این موضوع در مقایسه با ابتدای سال گذشته 145 درصد افزایش داشته است.
 
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال 96 برگزاری جشنواره‌های فیلم 110 ثانیه‌ای، اصحاب رسانه با موضوع امنیت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد و کاریکاتور، نقاشی و تئاتر خیابانی است که فراخوان‌های آنها توسط سایت پلیس اعلام خواهد شد. 
 
سردار زاهدیان در پاسخ به سوالی در خصوص مصوبه کمیسیون قضایی مجلس در مورد تخفیف مجازات برای قاچاقچیان مواد مخدر گفت: ما دستگاه اجرا کننده هستیم و ملزم به اجرا اما از مقطعی که این مصوبه اعلام شد شاهد تجری مجرمین هستیم. و اگر این قانون تصویب شود تعداد افرادی که درگیر قاجاق مواد مخدر هستند، بیشتر می‌شود و موجب می‌شود کسانی که دچار تخلف می‌شوند و جوانان ما را آلوده می‌کنند از عدالت فرار کنند و به سزای عمل خود نرسند. امیدوارم مجلس محترم تمامی مسائل را مد نظر قرار بدهد؛ ممکن است در برخی از مواقع اشتباه محاسباتی صورت گرفته باشد. 
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص توزیع مواد مخدر در مراکز عمومی و آرایشگاه‌ها گفت: از این نوع موارد در هفته 2 تا 3 مورد کشفیات داریم.
 
زاهدیان به آخرین آمار معتادان در کشور اشاره کرد و گفت: طبق آخرین آمار اعلام شده 2 میلیون و 500 هزار نفر در کشور معتاد به مواد مخدر هستند. 
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس در خصوص حمله تروریسی به مرزبانان در مرز میرجاوه توسط گروهک تروریستی «جیش الظلم» و اینکه آیا این گروه فعالیت قاچاق مواد مخدر هم دارد، گفت: یکی از منابع مالی تروریست‌ها قاچاق مواد مخدر است اما هنوز مشخص نیست گروه تروریستی مذکور در حادثه اخیر محموله مواد مخدر به همراه داشته است یا خیر.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار