حجت‌‌الاسلام اسدی خبر داد؛

اعزام اساتید مهدویت به 9 کشور جهان در آستانه نیمه شعبان

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی گفت: اعزام مبلغان مهدوی به سایر کشورها از 3-4 سال پیش به طور رسمی آغاز شده و قالب این اعزام‌ها در آستانه نیمه شعبان صورت می‌گیرد که امسال مبلغان مهدوی به 9 کشور جهان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۲۳۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ - 03May 2017
اعزام اساتید مهدویت به 9 کشور جهان در آستانه نیمه شعبانبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت‌الاسلام محمد اسدی مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی گفت: در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان و ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) مجموعه‌های مهدوی با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) اقدام به اعزام مبلغانی به 9 کشور جهان کرده‌ است.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی گفت: با توجه به مشکلاتی که در کشورهای جهان وجود دارد به ویژه بحث تهی بودن معرفت مردم جهان نسبت به مهدویت و ضعیف بودن آنها در این زمینه و اینکه در چند سال اخیر مجموعه‌های ضد مهدوی بیشتری تشکیل شده مانند مدعیان دروغین و ... انجام فعالیت‌های گسترده در عرصه بین‌الملل ضرورتی شد تا ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی در برنامه‌های مهدوی بخش بین‌الملل یک ساماندهی انجام دهد که این کار با همکاری مجمع جهانی اهل بیت،‌جامعةالمصطفی (ص)، مراکز رایزنی و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عملا یک فضایی ایجاد شد تا از بسترهایی که وجود دارد بهترین استفاده و بهره‌وری برده شود.

وی اظهار داشت: کشورهای هندوستان، سیریلانکا، روسیه، آذربایجان، گرجستان، ترکیه، فیلیپین، پاکستان، اکراین، 9 کشوری هستند که قرار است اساتیدی مانند حجج اسلام پورسیداقایی، محمدرضا نصوری، محمدمهدی حائری پور و ... به آنجا اعزام شوند.

قائم‌مقام پژوهش مرکز تخصصی مهدویت عنوان کرد: اعزام مبلغان مهدوی به سایر کشورها از 3-4 سال پیش به طور رسمی آغاز شده و قالب این اعزام‌ها در آستانه نیمه شعبان صورت می‌گیرد؛ البته گاهی اوقات به صورت فصلی و یا در سایر مناسبت‌ها نیز اعزام مبلّغ داریم.

وی ادامه داد: اساتیدی که قرار است به این 9 کشور اعزام شوند سفرشان از سه روز تا یک هفته به طول می‌انجامد و رسالت آنها در این سفر برگزاری همایش، نشست، سخنرانی، کارگاه آموزشی و برپایی مراسم جشن بامحوریت موضوع امام زمان (عج) و مباحث مهدویت خواهد بود.

اسدی ابراز داشت: در بعضی از کشورها به علت گستره انجام کار فرهنگی به جای یک استاد دو استاد اعزام می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش از این اعزام مبلغان مهدوی به سایر کشورها از سوی مؤسسه آینده روشن و مجمع جهانی اهل بیت(ع) انجام می‌شد اما از زمانی که ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی تشکیل شد یکی از کارهایی که در این خصوص انجام شد، تشکیل کارگروه بین‌الملل که متشکل از مجموعه‌هایی است که در فضای بین‌المللی کار می‌کنند اعم از مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی یا مردمی.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار