فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری:

فتح خرمشهر نقطه عطف جدیدی در تاریخ ایران است

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری گفت: فتح خرمشهر نقطه عطف جدیدی در روند تاریخ ایران اسلامی به شمار می‌آید.
کد خبر: ۲۴۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ - 24May 2017
فتح خرمشهر نقطه عطف جدیدی در روند تاریخ ایران اسلامی به شمار می آیدبه گزارش دفاع پرس از شهرکرد، سردار علی‌محمد اکبری، صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بویژه عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، اظهار داشت: سوم خردادماه یادآور رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های زاهدان شب و شیران روز در هشت سال نبرد نابرابر با ارتش تا بن دندان مسلح بعثی بود.

وی بیان داشت: رزمندگان ما توانستند با اتکاء بر ایمان، شهادت و شجاعت خود علاوه بر شکست قدرت پوشالی رژیم بعث عراق و کشورهای پشتیبان آن، از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی و استقلال کشورمان با شایستگی دفاع کنند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) استان ادامه داد: در بین روزهای خاص دفاع مقدس، سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر مناسب‌ترین ایام است که می‌شود مظهر و تجلی‌گاه اوج ایثار و مقاومت و در نهایت پیروزی باشد؛ چرا که هسته‌های اولیه مقاومت مردمی و ایستادگی در برابر متجاوزان از همان روزهای آغازین جنگ در سال 59 شروع شد.

سردار اکبری با بیان اینکه حماسه فتح خرمشهر مصداق مقاومت کاملاً مردمی، عمومی، فراگیر، طاقت‌فرسا، مستمر و با ایثار بالا بود، خاطرنشان کرد: صدام تصمیم داشت سه روزه خرمشهر را فتح کند؛ اما مردم با اوج تلاش و مقاومت و از خودگذشتگی طی 35 روز این شهر را با چنگ و دندان نگه داشتند.

وی گفت: بخش اول دفاع مقدس؛ از آغاز جنگ تا زمانی است که بنی‌صدر ملعون فرمانده کل قوا بود و این زمان حدود 9 ماه طول کشید.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) در تشریح بخش دوم دفاع مقدس از زمان فرار بنی‌صدر به بعد، اظهار کرد: در بخش دوم جنگ شاهد حضور بسیار قوی و جدی نیروهای ارزشی در اکثر سطوح مدیریت جنگ بودیم و وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح و مردمی که همواره مورد تاکید امام عزیزمان بود شکل گرفت.

اکبری افزود: در بخش دوم جنگ که از مهرماه سال 1360 شروع شد نوع جدیدی از اقدام نظامی جهت حمله غیر کلاسیک به مرحله اجرا درآمد که با عملیات‌های کوچک قبلی کاملاً متفاوت بود، در این عملیات‌ها سپاه پاسداران و ارتش در کنار یکدیگر طی عملیات‌های ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌‌‌المبین و بیت‌المقدس ضمن آنکه مناطق وسیعی از خاک جمهوری اسلامی را از اشغال دشمن خارج کردند، توانستند به میزان قابل توجهی از ظرفیت و استعداد نیرویی و تجهیزات ارتش بعث را منهدم نمائند.

این مقام ارشد نظامی، با اشاره به شتاب فزاینده کسب پیروزی‌های بزرگ از مهرماه 1360 به بعد و موفقیت در عملیات بیت‌المقدس بیان داشت: فتح خرمشهر نقطه عطف جدیدی در روند تاریخ ایران اسلامی به شمار می‌آید زیرا با آزادسازی خرمشهر رسانه‌های جهان اعلام کردند صدام در جنگ علیه ایران شکست خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار