با حاملان واصل 1؛

مربی شهیدی که کلاس‌های قرآن و نهج البلاغه را برای جوانان دایر کرد

شهید «محمدباقر آذرفام» فعالیت گسترده‌اش را از مسجد ارشاد حکم آباد که از مراکز تبلیغات و تعلیمات اسلامی بود آغاز و با جذب جوانان و نوجوانان، کلاس‌های آموزش قرآن و نهج البلاغه را دایر کرد.
کد خبر: ۲۴۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ - 27May 2017
شهیدی که با جذب جوانان و نوجوانان، کلاسهای آموزش قرآن و نهج البلاغه را دایر نمودبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، شهید «محمد باقر آذرفام» در کنار پدر در محافل و مجالس دینی مشتاقانه شرکت می‌کرد. وی در سن 12 سالگی قرآن را فرا گرفت و ضمن تحصیل، به مطالعه جزوات اسلامی و انقلابی مشغول می‌شد. در سال 1352 از دبیرستان لقمان موفق به اخذ دیپلم و در کنکور سراسری در رشته «فلسفه» در دانشگاه تبریز پذیرفته شد.

وی از این طریق به مبارزات و فعالیت‌هایش وسعت بخشید و در همین زمان فعالیت گسترده‌ای را در مسجد ارشاد حکم آباد که در آن زمان از مراکز تبلیغات و تعلیمات اسلامی بود آغاز کرد و با جذب جوانان و نوجوانان، کلاس‌های آموزش قرآن و نهج البلاغه را دایر کرد.

شهید آذرفام در روز 28 بهمن 1356 در جمع دوستان لب به سخن گشود و آخرین توصیه‌ها را در رابطه با تظاهرات 29 بهمن تبریز به همراهانش نمود و گفت: مرگ در بستر، ذلت است و مرد باید در میدان‌های نبرد بمیرد، ما در این راه سرنوشتی غیر از این نداریم که یا به شهادت برسیم یا زندانی و مجروح شویم که باید برای هر سه آن‌ها خودمان را آماده کنیم.

خاطره‌ای از حجت‌الاسلام «کریم شایق نیک نفس»:

مجذوب خلق و خوی الهی‌اش بودیم، نه من بلکه همه، چون پروانه دور شمع وجودش میچرخیدند. اکثر بچه‌ها برای رسیدن ساعات درس او بی تاپی می‌کردند و من هم از آن جمع جدا نبودم، قرآن را چنان تلاوت می‌کرد که گویی پرندگان بهشتی به نغمه سرایی ایستاده‌اند.

در آخرین جمعه بهمن‌ماه سال 1356 در مسجد ارشاد در محضر او بودیم. آن روز آیه‌های آخر سوره «عبس» را فرمود که بخوانم. من خواندم و آیه‌ها را معنی کردم و او تشویقم نمود. جلسه قرآن پایان یافت و ار آن‌جا رهسپار مسجد «مصعب بن عمیر» شدیم و مثل همیشه در کنار محمد باقر در نماز جماعت شرکت کردیم.

هیچ‌وقت او را این همه بی‌تاب ندیده بودم. نماز به پایان رسیده بود، جلوی مسجد ایستاده بودیم و نگاه او به آسمان گره خورده بود نمی‌دانم چرا در فکر فرو رفته بودم با صدای بهشتی محمد باقر رشته افکارام از هم گسست. «به پرپر شدن شقایق‌ها اندکی مانده، اگر فردا غروب از راه می‌رسید راحت می‌شدم!»

محمدباقر آذرفام در 25 فروردین ماه 1334 در تبریز بدنیا آمد و در جریان قیام 29 بهمن 1356 مردم تبریز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها