سازمان بهداشت جهانی:

گذرگاه‌های بشر دوستانه برای خروج مجروحان از غزه ایجاد شود

سازمان بهداشت جهانی با ابراز نگرانی بسیار از وضعیت اسفبار انسانی حاکم بر نوار غزه، خواستار ایجاد گذرگاه‌های بشر دوستانه برای خروج مجروحان حملات رژیم صهیونیستی از نوار غزه شد.
کد خبر: ۲۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰ - 26July 2014

گذرگاه‌های بشر دوستانه برای خروج مجروحان از غزه ایجاد شود

به گزارش  خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، سازمان بهداشت جهانی به شدت از اوضاع اسفبار انسانی حاکم بر نوار غزه و شرایط بسیار سخت معیشتی اهالی آن در پی ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه غزه ابراز نگرانی کرد.

این سازمان در بیانیهای با بیان اینکه تجاوزهای رژیم صهیونیستی امکان دسترسی به خدمات بهداشتی و پزشکی را برای اهالی نوار غزه غیر ممکن ساخته، گشودن گذرگاههای بشر دوستانه برای خروج مجروحان و فراهم کردن کمکهای دارویی و پزشکی حیاتی را خواستار شد.

این بیانیه هشدار داده است، هر روز که میگذرد، بیمارستانها و مراکز درمانی و پزشکی و آمبولانسها در نوار غزه بیش از پیش در معرض حملات اسرائیلی قرار میگیرند و این موجب میشود، تا آنها نتوانند به وظایف خود در کمک رسانی به قربانیان در نوار غزه عمل کنند.
 
براساس گزارشهای ارائه شده تاکنون 4 بیمارستان، 12 درمانگاه، 10 دستگاه آمبولانس، 2 ایستگاه شیرینسازی آب و یک مرکز نگهداری معلولان در غزه هدف حملات جنگندههای رژیم صهیونیستی قرار گرفتهاند.
 
بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی پزشکان و پرستاران در بیمارستانهای نوار غزه در شرایطی بسیار سخت و ناامن با تمام توان کار میکنند و بارها امداد رسانان و آمبولانسها در معرض حمله قرار گرفتند و از این حیث نگرانی بسیاری هم در خصوص مجروحان و هم کادرهای پزشکی و درمانی احساس میشود.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار