با موضوع ابعاد شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی؛

شماره ۴۸ نشریه حلقه وصل منتشر شد

شماره ۴۸ نشریه حلقه وصل با موضوع ابعاد شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی منتشر شد.
کد خبر: ۲۴۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ - 03June 2017
شماره ۴۸ نشریه حلقه وصل منتشر شدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ماهنامه فرهنگی «حلقه وصل» در شماره جدید خود با آثار و گفتاری از حجت‎الاسلام پناهیان، حجت‎الاسلام ماندگاری، حجت‎الاسلام طائب، حجت‌الاسلام زائری، یوسفعلی میرشکاک، وحید جلیلی در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به بررسی ابعاد شخصیتی، فرهنگی و سیاسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخته است.

امام را به قاب قلب‌هایمان منتقل کنیم

سرمقاله شماره ۴۸ حلقه‌وصل نقاط ضعف و قوت جبهه فرهنگی انقلاب در معرفی و شناخت امام روح‌الله را بازخوانی می‌کند و تلنگری می‌زند به همین فعالین فرهنگی تا صحیفه امام را از قاب زیبای روی طاقچه به قاب قلبهایشان منتقل کنند.

در سرویس آینه مهمترین اخبار جبهه فرهنگی انقلاب در ماه گذشته مرور شده است و گزارشی از اجرای نمایش «فصل شیدایی» در سمنان و همچنین گزارش نشست علمی هیات‌پژوهی جامعه ایمانی مشعر از دیگر عناوین این سرویس است. معرفی کانال «نذر فرهنگی» که یکی از حرکت‌های خودجوش فرهنگی در مشهد مقدس است نیز در همین سرویس منتشر شده است.

تجلی خورشید

در شماره ۴۸ حلقه‌وصل حجت‎الاسلام طائب چگونگی تحقق عدالت مهدوی در اندیشه امام خمینی(ره) را تشریح می‌کند. احمد پناهیان ارتباط آموزه‌های امام راحل را با بیداری اسلامی بررسی می‌کند. حجت‌الاسلام ماندگاری در یادداشتی با عنوان «امام، دست روی بالاترین منکر گذاشت» تکلیف‌گرایی از دیدگاه امام خمینی(ره) را تبیین می‌کند. استاد رجبی دوانی ابعاد ایجابی نهضت امام در مقابل رژیم طاغوت را بازخوانی می‌کند. حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان از روحیه مقاومت در دیدگاه امام خمینی(ره) می‌نویسد. دکتر سهیل اسعد جهاد و مقاومت در نگاه امام را با بررسی ابعاد تاریخی نامه ایشان به گورباچف بررسی می‌کند. سعید حدادیان عزاداری سیدالشهدا(ع) را در دیدگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی واکاوی کرده است. حجت‌الاسلام زائری به ویژگی‌های خاص امام راحل از منظر رهبر انقلاب پرداخته است. وحید جلیلی ضرورت توجه به تاریخ انقلاب اسلامی را گوشزد می‌کند. یوسفعلی میرشکاک دیدگاه امام خمینی(ره) در رابطه با هنر را تببیین می‌کند و مجید شاه‌حسینی هنر دینی از دیدگاه امام را تشریح می‌کند.

روح‌الله فرزند روح‌الله

یادبود مرحوم روح‌الله نامداری از فعالین فرهنگی جبهه انقلاب، داور پنجمین دوره جشنواره عمار و نویسنده کتاب «جدال دو اسلام» بخش بعدی شماره ۴۸ حلقه‎وصل با عنوان «خط ویژه» است. در این سرویس با دوستان و نزدیکان مرحوم نامداری گفتگو شده است. نظرات آیت‌الله قائم‌مقامی و وحید جلیلی درباره این فعال فرهنگی از دیگر مطالب این سرویس است.

در بخش «گفتمان»، قسمت ششم پرداختن به «ریشه‌های قرآنی نهضت امام خمینی(ره)» به قلم مرحوم حجت‎الاسلام مسعود صدوق به عنوان بخش پایانی چهل‌وهفتمین شماره ماهنامه حلقه‌وصل است. مرحوم صدوق در یادداشت خود بر «ضرورت تئوریزه‌شدن انقلاب اسلامی از نگاه امام خمینی(ره)» تاکید دارد.

نشریه حلقه‌وصل به مدیرمسئولی و سردبیری صادق یزدانی منتشر می‌شود. برای دریافت این نشریه می‌توانید با شماره تلفن ۵-۰۲۱۷۷۶۵۵۱۳۴ تماس بگیرید. همچنین برای اطلاع از آخرین خبرها و گزارش‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، می‌توانید از سایت Hvasl.ir یا کانال تلگرامی @hvasl استفاده کنید.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها