سیزدهمین سالگرد شهید «جلال بارنامه»/ ضدانقلاب‌ها او را هنگام بازگشت از مزرعه ترور کردند

دشمنان قسم خورده انقلاب که چشم بسته به غلامان حلقه به گوش بیگانگان تبدیل شده بودند، شهید «کاک جلال بارنامه» را هنگام بازگشت از مزرعه‌اش در جاده «گاران» هدف رگبار گلوله قرار دادند و به شهادت رساندند.
کد خبر: ۲۴۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳ - 06June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، پیشمرگ مسلمان کرد شهید «کاک جلال بارنامه» فرزند «علی» و برادر شهیدان «عبدالله و جمال» بارنامه در روز چهارم شهریور ماه سال 1329 در روستای «باغان» از توابع بخش سرشیو «مریوان» دیده به جهان گشود.

«کاک جلال» بعد از پشت سر نهادن تحصیلات دوره ابتدایی و فراگیری قرآن کریم، درس ظلم‌ستیزی و ایستادن در برابر باطل و را نیز فرا گرفت.

 پدربزرگ «کاک جلال» ماموستا «ملا محمد» به خاطر تحمیل فشار خان‌های ظالم و ستمگر مجبور به ترک روستای باغان  و مهاجرت به  روستای «بلکر» شد. «کاک جلال» نیز در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان مبارزه پیگیر با منادیان کفر مجبور به مهاجرت از مریوان و رفتن به کرمانشاه  و دیگر شهرهای کشور شد.

شهید «بارنامه» بعد از تأسیس سازمان پیشمرگان مسلمان کرد جهت پاکسازی و آزاد کردن مریوان یکی از مؤثرترین افرادی بود که دوشادوش رزمندگان سپاه اسلام و با داشتن روحیه شجاعت و شهامت با عوامل بیگانه جنگید و پس از مدت کوتاهی  بخاطر داشتن استعداد و خلاقیت به فرماندهی و مدیریت رزمندگان رسید. به گونه‌ای که «کاک جلال» و همرزمانش توانستند مریوان را بعنوان قم کردستان بر سر زبانها بیاندازند.

شهید «کاک جلال بارنامه» برای مدت کوتاهی فرماندهی سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد «مریوان» را بر عهده داشت و در عملیاتهای «قوچ سلطان، پاکسازی محور دزلی، سروآباد»، و روستاهای تابعه آن و حتی عملیاتهای فراوانی در خارج از شهرستان مریوان و نوار مرزی عراق علیه رژیم بعثی عراق نقش محوری داشت و فرماندهی گردان محمد رسول الله و مسئول هماهنگی سپاه مریوان را برعهده داشت، شهید «کاک جلال» مشاوری امین برای اولین فرمانده سپاه مریوان برادر «حاج احمد متوسلیان» و همرزم دلسوز و انقلابی شهیدان «چمران، بروجردی، ابوعمار و قهاری» بود.
 
شهید «کاک جلال بارنامه» بعد از برقراری امنیت و آرامش در شهرستان مریوان و منطقه، در سنگر بسیج و تفکر بسیجی نقش‌آفرینی کرد و بعنوان فرمانده گردان 101 عاشورا و متحد کردن پیشمرگان مسلمان کُرد از هیچ کوشش دلسوزانه‌ای دریغ نکرده و تجربه سال‌ها جنگ و مبارزه را به بسیجیان و حامیان انقلاب اسلامی منتقل کرد و به عنوان راوی آگاه و با کوله باری خاطره به همراه کاروان‌های راهیان نور دوباره به مناطقی که زمان جنگ رفته بود بازگشت و صحنه‌های جنگ حق علیه باطل را برای هموطنانش بازخوانی می کرد.

محل شهادت شهید جلال بارنامه

از آنجا که طبق سنت، کشاورزی از حلال ترین شغل‌هاست؛ شهید «کاک جلال بارنامه» به کار کشاورزی و باغداری روی آورد. به گونه‌ای که در روستای بلکر مزرعه و باغی برای آسایش در سال‌های پایانی عمر و همچنین صدقه جاریه و استفاده خانواده فراهم کرد.

اما دشمنان قسم‌خورده که چشم بسته به غلامان حلقه به گوش بیگانگان تبدیل شده بودند، این فرصت را به ایشان ندادند که حتی از دسترنج خود بهره‌ببرد. طوری که شهید «کاک جلال بارنامه» در حدود ساعت 18 و 40 دقیقه شانزدهمین روز از خرداد ماه سال 1383 هنگام بازگشت از مزرعه در جاده «گاران» هدف رگبار تروریستها قرارگرفت و به شهادت رسید.

شهید «کاک جلال بارنامه» هفدهمین شهید از شهدای خانواده بارنامه و بستگان نزدیکش است.

منبع: مشرق

نظر شما
پربیننده ها