حجت الاسلام محمدیان:

درس شهید فهمیده را حذف نکردیم/ ایثار و شهادت تقویت شد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نسبت به حواشی حذف شهید فهمیده و تضعیف ایثار و شهادت در کتب درسی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۴۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ - 07June 2017
شهید فهمیده را حذف نکردیم/ ایثار و شهادت تقویت شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان» در سلسه نشست‌های عصر تربیت با موضوع بررسی آثار تربیتی سند ۲۰۳۰، اظهار داشت: سیاست‌هایمان را از مقام معظم رهبری می‌گیریم. ایشان هنگامی که دستور توقف سند را با دلیل دادند ما قبول کردیم و دلیل ایشان نیز این بود که بر سبک زندگی اسلامی تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: اما برخی‌ها ناجوانمردانه تهمت زدند. درباره کتاب «لک لکی در کار نیست» هم از وزارت ارشاد نیز استعلام گرفتیم اما ناشری نداشت.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یک گروه دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف متن‌هایی که از نظر خودشان درست بوده ترجمه کردند و در فضای مجازی بارگذاری کردند. هیچ ارتباطی به وزرات آموزش و پرورش نداشت اما ما گناهکار شدیم.

وی ادامه داد: یک جایگاه رفیع نیز گفته بودند در کتاب ریاضی دست پسر در دست دختری است. تعجب کردم. با آن فرد تماس گرفتم در کجای کتاب درسی آمده است که گفتند در یک کتاب کمک آموزشی آمده است. گفتم باز به ما چه ارتباطی دارد. باید به وزارت ارشاد که اجازه نشر داده انتقاد کرد.

حجت الاسلام محمدیان گفت: حذف شهید فهمیده چه ربطی به سند ۲۰۳۰ دارد. قبلاً هم توضیح دادم که این درس حذف نشده است. حضرت قاسم (ع) را در کتاب درس سه هدیه آسمانی پایه ششم آورده‌ایم و زندگی امام حسین (ع) را گفته‌ایم. در درس یازدهم، درس نوروز را نیز در ششم ابتدایی هدیه آسمانی آوردیم که اسلامی کنیم. در همان درس سفر را مطرح کردیم که سفر راهیان نور را آوردیم در برگشت از سفر راهیان نور، سفر قم و زیارت حضرت معصومه (س) را آورده‌ایم. در جریان این سفر یک پلاکارد است که به حسین فهمیده اشاره کرده است. در چاپ جدید، حسین فهمیده را از پلاکارد برداشتیم و دو وصیت نامه اضافه کردیم. در درس یازدهم یک سؤال گذاشتیم که شهید فهمیده چه شباهتی با حضرت قاسم (ع) دارد. شهید فهمیده نه حذف شد و نه ایثار و شهادت ضعیف شد.

وی با اشاره به نهیب مقام معظم رهبری به معاونت پروشی در دوسال گذشته نسبت به اینکه نماد ضد انقلاب را در تشکل‌ها زنده کرده‌اید گفت: پیرو این موضوع سه تشکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش آموزی و بسیج دانش آموزی را در کتاب مطالعات اجتماعی با عنوان حق و مسئولیت‌ها آوردیم.
 
انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار