ظریف در جمع خبرنگاران تأکید کرد

رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در محاکم بین‌المللی/ اقدامات ایران برای جلوگیری از ادامه جنایات

وزیر امور خارجه گفت: جنایات جنگی رژیم صهیونیستی موضوعی است که باید دیوان بین‌المللی به آن رسیدگی کرده و برای بررسی آن کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهد.
کد خبر: ۲۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷ - 03August 2014

رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در محاکم بین‌المللی/ اقدامات ایران برای جلوگیری از ادامه جنایات

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، "محمدجواد ظریف" دبیر امور خارجه در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه هشت جلدی کتابهای جهان اسلام با اشاره به وضعیت مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: مجامع بینالمللی بیش از این حیثیت خودشان را خدشهدار نکنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس عدم تعهد در ابتدای بحران غزه در دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در نیویورک فعال بوده و چندین جلسه متعدد در این باره برگزار کرده است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه اقداماتی که در دفتر نیویورک صورت گرفته است به هیچ وجه کافی نبوده و باید ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: این اقدامات با فشار جنبش عدم تعهد و مدیریت جمهوری اسلامی ایران پیش رفته است.

ظریف عنوان کرد: فردا کمیتهای از جنبش عدم تعهد در نیویورک در سطح وزرا تشکیل جلسه خواهد داد و ایران میزبان اجلاس خواهد بود.

وی گفت: رایزنیهای گستردهای برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انجام دادهایم. امیدواریم مجامع بینالمللی (با سکوت در قبال جنایات اسرائیل) بیش از این  وجهه خود را خدشهدار نکنند.

وزیر امور خارجه در پایان تأکید کرد: جنایات جنگی رژیم صهیونیستی موضوعی است که باید دیوان بینالمللی به آن رسیدگی کرده و برای بررسی آن کمیته حقیقتیاب تشکیل دهد.

نظر شما
پربیننده ها