ظریف در مراسم رونمایی از کتاب‌های جهان اسلام:

رژیم صهیونیستی کودک‌کشی را به‌عنوان یک سیاست ملی دنبال می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: رژیم صهیونیستی کودک‌کشی و پیرمردکشی را در غزه به‌عنوان یک سیاست ملی دنبال می‌کند.
کد خبر: ۲۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱ - 03August 2014

رژیم صهیونیستی کودک‌کشی را به‌عنوان یک سیاست ملی دنبال می‌کند

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در آیین رونمایی از مجموعه کتابهای ۸ جلدی جهان اسلام که به قلم سرلشکر صفوی دستیار و مشاور نظامی مقام معظم رهبری نگاشته شده، اظهار داشت: امروز جهان اسلام با واقعیت تلخی روبهرو شده که در درون این مجموعه عظیم و قدرتمند حرکتهای ضداسلامی به نام اسلام بذر افراط و تفرقه و برادرکشی میان کشورهای اسلامی و مسلمانان میافکند.

وی افزود: جنایات وحشیانهای را در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و نیجریه دامن میزنند، تفرقه میان مسلمان ایجاد میکنند و یک فتنه تاریخی را شکل میدهند.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: این جنایات، همزمان با ددمنشی رژیم صهیونیستی در غزه است که کودککشی و پیرمردکشی را بهعنوان یک سیاست ملی دنبال میکند و مسلمانان ناچارند که به سازمانهای بینالمللی پناه ببرند.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنانش توجه به توانمندی جهان اسلام و درک واقعی از جهان اسلام را یک ضرورت دانست و گفت: در همین راستا اقدامی که آقای دکتر صفوی با تالیف کتابها انجام دادهاند کار ارزشمندی است و امروز بیش از هر زمان دیگری ضروریتر و مورد نیازتر برای جهان اسلام است.

ظریف با بیان اینکه امروز در شرایط ویژه بینالمللی قرار داریم و دنیا از یک نظام دوقطبی به سوی یک نظام جدید بینالمللی در حال حرکت است، گفت: تمامی بازیگران و کنشگران نهایت تلاش، توان و ابتکار قدرت خلاقیت و نظریهپردازی را برای این امر معطوف میکنند که جهان آینده را به نفع منافع خود ترسیم کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط حساس درک صحیح از شرایط جهانی و خودباوری و شناخت واقعبینانه از توانمندیهای فردی، ملی و جهان اسلام میتواند یک وضعیت ویژه برای تاثیرگذاری ایجاد کند.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه باید شناخت و درک صحیح و درستی از تمام منابع قدرت، چه قدرت نرم و چه قدرت سخت و چه سایر منابع قدرت داشته باشیم، تصریح کرد: باید با شناخت صحیح بتوانیم از شرایط گذشته بیرون رفته و نظام جدید بینالمللی را براساس نیازها، خواستهها، اهداف و آرمانهای خود شکل دهیم. دیگران نیز همین کار را میکنند و بیشترین بودجههای تحقیقاتی برای رسیدن به این هدف در حال مصرف است.

ظریف گفت: تصور نکنیم که نظریهها عینی و بیطرف هستند، نظریهها معطوف به یک دیدگاه منبعث از قدرت است و ما چارهای جز این نداریم که خود در مسیر شناخت قدرت قرار بگیریم. بنابراین در درجه اول شناخت و ترسیم واقعی آینده باید هدف قرار گیرد و اگر اینگونه میکردیم و به ندای وحدت از سراسر جهان، به خصوص ندای امام راحل و مقام معظم رهبری و ندای وحدتخواهان جهان اسلام توجه میکردیم، امروز گرفتار فاجعه غزه و فاجعه داعش افراطی، تروریسم و خشونت در میان مسلمانان و سکوت در برابر تجاوزگران و حریم اسلام و مسلمین و فرزندان این امت بزرگ نبودیم.

وی در پایان تصریح کرد: باید از همگرایی و وحدت ملی کار را شروع کنیم و این وحدت باید از جمهوری اسلامی ایران که امالقرای جهان اسلام است شروع شود و همه گروهها و تفکرها حول یک محور منسجم برای رسیدن به یک هدف همگرایی در جهان اسلام تلاش کنند تا به هدف نهایی نایل شویم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار