معصوم زادگان در دیدار با معاون سیما:

ماموریت سیمافیلم در حوزه انقلاب و دفاع مقدس با تولید ۳۱ اثر در حال انجام است

مدیر مرکز سیما فیلم، گفت: در حوزه تله فیلم نیز در صورت تامین اعتبار می توانیم سالانه ۵۰ تا ۸۰ اثر تولید کنیم.
کد خبر: ۲۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲ - 05August 2014

ماموریت سیمافیلم در حوزه انقلاب و دفاع مقدس با تولید ۳۱ اثر در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس، محمدرضا معصوم زادگان مدیر مرکز سیما فیلم در بازدید معاون صدا وسیما از این مرکز با ارائه گزارشی از فعالیتهای سیمافیلم اظهار کرد: ساختار سیمافیلم به سه گروه برنامه ساز ساختاری تغییر شکل پیدا کرده است و بر این اساس کارها با برنامه ریزی و روال بهتر و سریعتر پیش میرود.

وی با شرح برنامههای در دست کار سیمافیلم، گفت: ۳۱ سریال کامل مرتبط با ماموریت سیمافیلم در حوزه انقلاب و دفاع مقدس در دستور کار است.

مدیر مرکز سیما فیلم افزود: در حوزه تله فیلم نیز در صورت تامین اعتبار می توانیم سالانه ۵۰ تا ۸۰ تله فیلم تولید کنیم.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۴۵ تله فیلم پخش شد و در حال حاضر ۲۰ تله فیلم آماده است. ۵ تله فیلم در حال تولید است و ۵ تله فیلم هفته های آینده کلید می خورد.

معصوم زادگان گفت: ۷ سریال انقلاب دوم، پرواز در ارتفاع صفر، شهیدان افراسیابی، پسران سفیدرو، زیر لب بشمار، نفوذی و ضلع سوم آماده تولید است و ۶ مجموعه تلویزیونی در مرحله تولید، تدوین و آماده سازی و ۶ سریال در حال نگارش است که می توان از مجموعه ای با موضوع حضرت معصومه (س)،جنگلبان، دشمن مردم، و طاعون یاد کرد.

شش مجموعه الف ویژه در دست ساخت است

حجت الاسلام حسن رحیم زاده مدیر گروه انقلاب و دفاع مقدس سیما فیلم در این دیدار گفت: مجموعه های الف ویژه سلمان فارسی، شهیدان چمران، مهدی باکری، تهرانی مقدم، جاویدالاثر احمد متوسلیان و خواجه نصیر طوسی در دستور کار سیما فیلم است.

وی همچنین مستندهای "بعد از تو" با محوریت همسران شهدای خلبان در ۱۳ قسمت،  قسمت دوم "فیلمی ناتمام برای دخترم سمیه"، "قحطی بزرگ" و مستندی با موضوع مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ از جمله مستندهای در دست اقدام است.

مدیر گروه انقلاب و دفاع مقدس سیما فیلم مجموعه های تلویزیونی عمار یاسر، ضلع سوم، گروه ۴۴، جنگ بود، پرواز در ارتفاع صفر، اسیر کوچک، سحرخیزان، راز و طاعون را از جمله سریال های در دستور ساخت برشمرد.

۴۳ طرح برای تله فیلم مصوب شده است

غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم های تلویزیونی سیما فیلم نیز گفت: ۴۳ طرح برای تله فیلم مصوب شده است و طرح های قابل توجهی نیز در دستور کار است.

وی خاطرات شهید باکری، خلیج عدن و دزدان دریایی را از جمله تله فیلم های در دست اقدام توصیف کرد و افزایش اعتبار و اصلاح نرخ برآورد را در تولید آثار تلویزیونی سیما فیلم خواستار شد.

محمدرضا حبیبی مدیر گروه مجموعه های تلویزیونی از مجموعه انقلاب دوم، چشم سوم، و کار مستند آموزشی با موضوع کودک، نوجوان و خداشناسی به عنوان مجموعه های در دست اقدام یاد کرد.

رصد بیش از ۴۰۰۰۰ هزار ایده فیلم و سریال

مجتبی شاکری از رصد بیش از ۴۰ هزار ایده سریال و فیلم تلویزیونی در سیما فیلم خبر داد گفت: بررسی این آثار به ۴۰۰ اثر قابل توجه و سپس ۲۰۰ اثر اولویت دار منجر شده است که از این تعداد ۱۳ اثر کد دریافت کرده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۳ از حداقل ۱۰ تا ۳۰ فیلم نامه تولید و ارائه می شود که می تواند زمینه ساز تولید مجموعه تلویزیونی ارزنده شود. شاکری همچنین از اقدام موثر سیما فیلم برای کوچک سازی و چابک سازی این مرکز سخن گفت.

ضرورت شکل گیری مرکز تولید آثار نمایشی

مسعود نقاش زاده، مشاور رییس مرکز سیمافیلم، آثار نمایشی را چهره واقعی سیما در منظر مخاطبان توصیف کرد و موفقیت و یا موفق نشدن تلویزیون در جذب مخاطب و تاثیرگذاری را منوط به آن دانست و افزود: سیما فیلم می تواند پایه اولیه تشکیل مرکز تولید آثار نمایشی در معاونت سیما باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار