نمایش مستندهای بیداری اسلامی ساخت ایران در جشنواره کازان روسیه

مستندهای «چشم‌ها» و «بیداری سینما» از تولیدات حوزه هنری در جشنواره بین‌المللی سینمای مسلمانان کازان روسیه به نمایش در می‌آیند.
کد خبر: ۲۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵ - 05August 2014

نمایش مستندهای بیداری اسلامی  ساخت ایران در جشنواره کازان روسیه

به گزارش دفاع پرس، دو فیلم مستند «چشمها» به کارگردانی محمدرضا فرطوسی و «بیداری سینما» به کارگردانی حبیب باوی ساجد از تولیدات حوزه هنری در جشنواره بینالمللی سینمای مسلمانان کازان روسیه، در بخش رقابتی این جشنواره به نمایش در میآیند.  این جشنواره با ۱۴ تا ۲۰ شهریور ماه در شهر کازان با شعار «گفتگوی فرهنگها و فرهنگ گفتگوها» برگزار میشود.

مستند «چشمها» روایتی از چگونگی شکل گیری انقلاب یمن است که از خلال عکس ها و صحبتهای نادیا عبدالله عکاس جوان یمنی مطرح میشود. نادیا با عکسها و حضورش به نوعی به نماد انقلاب تبدیل شده بود.

مستند «بیداری سینما» درباره تأثیر گذاری سینما روی انقلابها است. این مستند به دنبال خیزش مردمی با محور انقلابهای عربی، اسلامی رفته و این موضوع را در گفت وگو با سینماگران مطرح جهان و ارجاع به تکههایی از آثاری که  برخیزش مردمی اثر گذار بوده، بررسی کرده است. این مستند به موازات گفت وگو با سینماگران به جستجوی خانه  محمد بوعزیزی که با آتش زدن خود، باعث انقلاب تونس شد میپردازد و تلاش میکند روایت مستند خودش را نیز از انقلاب ارائه دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار