یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

ترور در آسمان

حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایرانی، بزرگترین عملیات تروریستی صورت گرفته در آسمان و نمونه‌ای از تروریسم دولتی آمریکاست.
کد خبر: ۲۴۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ - 03July 2017

بزرگترین عملیات تروریستی آمریکا در آسمان

گروه اخبار داخلی دفاع پرس- شهاب شعبانی نیا؛ 12 تیرماه یادآور حادثه‌ای تلخ است، که طی آن 290 مسافر و خدمه پرواز شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با موشک‌های شلیک شده از ناو «وینسنس» آمریکا به شهادت رسیدند.

آمریکا پس از این جنایت بزرگ، حاضر به پذیرش مسئولیت آن نشد. حتی هیچ‌یک از خدمه ناو متجاوز آمریکایی نیز به خاطر ارتکاب به جنایت، مورد بازخواست و تحت پی‌گرد قانونی قرار نگرفتند. جالب‌تر از همه اینکه «ویلیام راجرز» فرمانده ناو وینسنس چندی بعد مدال لیاقت را از دست جرج بوش (رییس جمهور وقت آمریکا) دریافت کرد.

این عملیات تروریستی، تنها نمونه‌ای کوچک از جنایات بزرگترین مدعی دروغین حقوق بشر یعنی آمریکاست. حقوق بشری از نوع آمریکایی که به خود اجازه می‌دهد به هر بهانه‌ای در هر نقطه از جهان دخالت سیاسی و نظامی کند و تار و پود جامعه جهانی را بدون توجه به خواسته‌های جوامع مختلف، تنها آن‌گونه که خود می‌خواهد ببافد.

حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایرانی، بزرگترین عملیات تروریستی صورت گرفته در آسمان و نمونه‌ای از تروریسم دولتی آمریکاست، که خوی توحش و استکباری شیطان بزرگ را به روشنی نشان داد.

انهدام هواپیمای ایرانی، حمله به سکوهای نفتی ایران و هدف قرار دادن شناورهای ایرانی اقداماتی بود که ایالات متحده همزمان با جنگ تحمیلی، علیه کشورمان انجام داد و ورود مستقیم خود به عرصه این جنگ را بدین صورت اعلام کرد.

پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا و حمایت‌های تسلیحاتی نظام استکبار از رژیم بعث عراق نیز یکی از دلایل اصلی طولانی شدن جنگ تحمیلی بود. در دوران جنگ نابرابر تحمیلی، آمریکا با ارائه اطلاعات مختلفی از وضعیت استقرار نیروهای ایرانی به مزدوران صدام، در بمباران‌های شیمیایی عراق نقش موثری داشت و زمینه‌ساز شهادت تعداد زیادی از رزمندگان ایرانی شد. تبعات این بمباران‌ها بعد از گذشت حدود سه دهه از پایان جنگ، هنوز هم گریبانگیر جانبازان شیمیایی است.

آمریکا حربه‌های مختلفی را در دشمنی با ملت ایران به‌کار برد، ازجمله تحریم نظامی. وضعیت ایران که درگیر جنگی نابرابر بود، با اِعمال این تحریم‌ها به گونه‌ای شد که حتی سیم خاردار را نیز با قیمت گزافی در  بازارهای سیاه جهانی تهیه می‌کرد.

مدعی دروغین حقوق بشر، اعمال شیطانی خود را منحصر به ایران نکرد و کشورهایی که رابطه دوستانه‌ای با ایران داشتند را نیز لگدکوب سیاست‌های جنگ طلبانه‌ خود کرد. سوریه ازجمله این کشورهاست که حدود شش سال درگیر نبرد با تروریست‌هایی است که آمریکا و صهیونیست‌ها حامی آنها هستند.

اِعمال سیاست‌های دوگانه توسط دولتمردان آمریکایی به امری عادی بدل شده است. از یک سو اعتراف می‌کنند که خودشان گروه تروریستی داعش را به وجود آورده‌اند و از سوی دیگر به انحای مختلف، به داعش و همچنین  دیگر گروه‌های تروریستی کمک‌ می‌کنند.

سخن گفتن از جنایات متعدد آمریکا و نقض مداوم حقوق بشر توسط شیطان بزرگ، در این وجیزه نمی‌گنجد؛ اما لازم است به ساده‌اندیشانی که در فکر مذاکره و عادی‌سازی رابطه بین ایران و آمریکا هستند، توصیه کنیم که ضمن مطالعه دقیق درخصوص اقدامات و رفتارهای دولتمردان آمریکا از سال‌های گذشته تاکنون، نسبت به آنچه که مطلوب خود می‌پندارند، بیشتر بیاندیشند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار