انتقاد روسیه از رفتارهای یک جانبه امریکا در مورد سوریه

در حالی که طبق توافقات دوجانبه امریکا و روسیه قرار بود مقامات دو طرف در مورد بحران سوریه گفتگو نمایند، دولت امریکا به بهانه تحولات چند روز اخیر سوریه اعلام کرد این مذاکرات برگزار نمی شود.
کد خبر: ۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶ - 27August 2013

انتقاد روسیه از رفتارهای یک جانبه امریکا در مورد سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که قرار بود مذاکرات امریکا و روسیه در مورد سوریه در روز چهارشنبه در لاهه هلند برگزار شود، دولت امریکا طی تصمیمی اعلام کرد شرایط را برای برگزاری مذاکره دوجانبه با روسیه در مورد سوریه مناسب نمی بیند و این موضوع با اظهار تاسف مقامات روس از این تصمیم امریکا همراه شده است.

به گزارش "راشا تودی" روسیه، مقامات روس با انتقاد از امریکا به دلیل مطرح کردن اتهامات بدون پشتوانه در مورد استفاده سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه، از تصمیم دولت مردان امریکایی برای عدم برگزاری مذاکرات دوجانبه از پیش تعیین شده بین دو طرف در مورد سوریه اظهار تاسف کرد.

شایان ذکر است طبق توافقات هفته گذشته مقامات امریکایی و روسی قرار بود مذاکرات دو جانبه دو طرف در مورد بحران سوریه و به عنوان مقدمه ای برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 در روز چهارشنبه در لاهه هلند برگزار شود ولی روز گذشته (دوشنبه) دولت امریکا اعلام کرد به دلیل استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی زمان را برای برگزاری این مذاکرات مناسب نمی داند و آن را به تعویق انداخته است.

در واکنش به این موضوع، "گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه با اظهار تاسف از این تصمیم امریکا، سیاست های این کشور را باعث تعمیق بحران در سوریه توصیف کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار