ولید معلم:

دولت سوریه دخالتی در حملات شیمیایی هفته گذشته نداشته است

وزیر خارجه سوریه ضمن انکار اتهام علیه دولت سوریه در مورد حملات شیمیایی هفته گذشته، اتهامات امریکا علیه سوریه را بی اساس خواند و گفت: اگر هر کشوری اسنادی در مورد حملات شیمیایی هفته گذشته در سوریه دارد ارائه نماید.
کد خبر: ۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸ - 27August 2013

دولت سوریه دخالتی در حملات شیمیایی هفته گذشته نداشته است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ولید معلم وزیر خارجه سوریه مطرح شدن اتهامات گسترده علیه سوریه از سوی مقامات امریکایی را یک بازی سیاسی خواند و با بیان اینکه شواهدی در مورد دخالت دولت در این حملات وجود ندارد تاکید کرد نیروهای دولتی هرگز از این سلاح ها استفاده نکرده اند.

وزیر امور خارجه سوریه اتهامات علیه دولت سوریه در مورد استفاده از سلاح شیمیایی را به طور اساسی انکار کرد و خواستار ارائه اسنادی در رابطه با اتهامات مطرح شده گشته است.

ولید معلم با برگزاری یک کنفرانس خبری با متهم کردن "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا به انتشار اخبار دروغ و بدون سند در رابطه با دخالت دولت سوریه در حملات شیمیایی هفته گذشته عنوان نمود هیچ گونه سندی در رابطه با دخالت دولت در این فاجعه وجود ندارد.

این مقام سوری همچنین در مورد احتمال وقوع حمله به سوریه از سوی امریکا و متحدانش بیان داشت: "استفاده از سلاح شیمیایی تنها یک بهانه سیاسی برای مداخله در سوریه است و دلیل مناسبی برای حمله به سوریه نخواهد بود اما هشدار می دهم هر گونه حمله به سوریه با پاسخ قوی مواجه خواهد شد".

وزیر امور خارجه سوریه در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت به دلیل اختلافات میان شورشیان مرحله دوم عملیات بازرسی نمایندگان سازمان ملل به روز چهارشنبه موکول شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار