پرویز فتاح:

خروج از رکود اقتصادی، مددجویان بیشتری را خودکفا می‌کند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بهبود شرایط اقتصادی دولت و خروج از رکود موجب می‌شود خود به خود ورودی کمیته امداد کاهش یابد و در ادامه افراد بیشتری به خودکفایی برسند.
کد خبر: ۲۴۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ - 19July 2017
خروج از رکود اقتصادی، مددجویان بیشتری را خودکفا می‌کندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «سید پرویز فتاح» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در حاشیه بازدید از وضعیت امدادرسانی به مددجویان شهرستان دلفان در  استان لرستان با انتقاد از برخی اظهارنظرها درباره میزان محرومیت مناطق مختلف، اظهار داشت: متاسفانه برخی مسئولان در بیان میزان محرومیت از یکدیگر سبقت می‌گیرند که این وضعیت برای نظام اسلامی شایسته نیست.

وی با بیان اینکه ما در مقابل این محرومیت‌ها مسئول هستیم، ادامه داد: من به مسئولان عالی نظام و رئیس جمهور هم اعلام کردم که این وضعیت قابل تغییر است و نباید تسلیم دشمنی به نام «فقر» شویم؛ چرا که ما جبهه‌ای و جهادی هستیم. در خط مقدم می‌گفتیم در مقابل دشمن هر اتفاقی افتاد نباید زانو بزنیم و فقر هم یک دشمن واقعی است.

رئیس کمیته امداد با تقدیر از نگاه رهبر معظم انقلاب به موضوع محرومیت زدایی تاکید کرد: نگاه ایشان و دقت نظرشان در موضوع فقرا و نیازمندان را کمتر کسی دارد و این مایه افتخار ماست.

فتاح با بیان اینکه مجلس اقدامات خوبی در حمایت از اقشار محروم داشته است، گفت: البته دولت هم با پرداخت کامل بودجه کمیته امداد و اعتبارات وام، به طور کامل همکاری داشته است. امیدواریم هرچه زودتر شرایط اقتصادی دولت بهتر و اقتصاد از رکود خارج شود؛ چرا که با چرخش چرخ اقتصاد و فعالیت کارخانه‌ها، خود به خود ورودی کمیته امداد کاهش می‌یابد و در ادامه افراد بیشتر به خودکفایی می‌رسند.

وی با اشاره به برخی انتقادات از شیوه غربالگری افراد تحت حمایت کمیته امداد گفت: برخی انتقادات به این شیوه وارد است اما نباید کاری کنیم که به تعبیر مراجع عظام، کمیته امداد تبدیل به «مرداب» شود و مددجو تا پایان عمر تحت پوشش کمیته امداد بماند. کمیته امداد مثل یک بیمارستان با تعداد تخت‌های محدود است و هیچ پزشکی راضی نیست بیمارش برای همیشه روی تخت بیمارستان بماند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه «کمیته امداد مریضخانه و اورژانس فقر» است، افزود: شرعاً و عرفاً حق نداریم کسی را که نیازمند نیست تحت پوشش نگه داریم یا فردی نیازمند را از پوشش خارج کنیم.

فتاح یادآور شد: امروز شاهد هستیم در سطح عالی نظام همه می‌خواهند به کمیته امداد کمک کنند و گاهی برای کمک به کمیته امداد درخواست لایحه می‌کنند؛ به طوری که ما از پاسخگویی معذور می‌شویم.

وی با انتقاد از شیوه پرداخت یارانه‌ها توضیح داد: سیستم پرداخت یارانه از ابتدا ایراداتی داشت؛ چرا که باید به برخی سهم بیشتری پرداخت می‌شد که در حال حاضر در مرحله اول با سه برابر شدن یارانه مددجویان این ایراد بر طرف شده است و قرار است این رویکرد مثبت ادامه داشته باشد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اهمیت موضوع مددکاری در این نهاد گفت: من خود را یک مددکار می‌دانم. هرچند خواستند مرا هل بدهند تا مسیر را رها کنم اما کجا بروم بهتر از کمیته امداد؟

فتاح با بیان اینکه سهمیه ویژه‌ای را برای زیارت عتبات مددجویان در نظر گرفته‌ایم، تاکید کرد: مددجویان ما همیشه بین خانه تا ادارات کمیته امداد در رفت و آمد هستند؛ بهتر است مسئولان به پیاده روی اربعین بروند -که ثواب بسیار بالایی دارد- اما برای مددجویان سهمیه سفر عتبات تخصیص داده شود.

رئیس کمیته امداد همچنین در  ادامه سفر خود به استان لرستان، در جمع مدیران امدادی شهرستان «سلسله» با تاکید بر این که هر پست و مقامی هم که داشته باشیم، بالاترین مقام برای ما خادمی محرومان است، گفت: نباید شیطان فریبمان دهد که ما رئیس هستیم و مددجو مرئوس. نباید فریب ظاهر مددجویان را بخوریم؛ زیرا این افراد ولی نعمتان انقلاب هستند و دست مددجو، دست خداست.

فتاح با بیان اینکه کمیته امداد اداره نیست که دولت نفت بفروشد و بودجه و حقوق کارمندان ما را بدهد، اظهار کرد: اینجا یک نهاد مردمی با کارهای جهادی است. دولت به اندازه خود کمک می‌کند و مستمری را سه برابر کرده است اما باید میزان کمک‌های مردمی و تعداد حامیان هم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ما موظف به اکرام ایتام هستیم اما هدف ما باید خروج مددجویان از چرخه حمایتی با توانمندسازی آنها باشد، بر ارائه وام آسان به مددجویان تاکید کرد و افزود: وام ضروری تا سقف 5 میلیون تومان باید با ضمانت آسان پرداخت شود. امسال میزان وام 2 برابر شده است. سال گذشته 45 میلیارد تومان وام اشتغال در استان لرستان پرداخت شد که این رقم امسال به 100 میلیارد تومان می‌رسد.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار