استاندار خراسان رضوی تاکید کرد

لزوم احداث هرچه سریعتر باغ موزه دفاع مقدس مشهد

استاندار خراسان رضوی گفت: انتظار می‌رود با توجه به نقشی که رزمندگان خراسان در دفاع مقدس داشته، مرکز فرهنگی دفاع مقدس مشهد با بهر‌گیری از زبان هنر هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد و با به روز شدن، فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه و نسل بعد منتقل شود.
کد خبر: ۲۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶ - 12August 2014

لزوم احداث هرچه سریعتر باغ موزه دفاع مقدس مشهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، اولین جلسه هیات امناء مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حضور اعضاء هیئت امناء این مرکز در مشهد برگزار شد.

«علیرضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از سردار نجاتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی و همکاران وی بدلیل تلاشهایی که تاکنون در جهت پیگیری احداث این مرکز فرهنگی که هدف آن پاسداشت مجاهدت ایثارگران و شهداست، انجام داشته، گفت: احداث مرکز فرهنگی در واقع حقی بر گردن همه مسئولین از جانب شهداء و ایثارگران است و برای انتقال فرهنگ آن دوران به نسل­های آینده یک ضرورت است.

وی افزود: با توجه به حضور 25 میلیون نفر زائر داخلی و یک و نیم میلیون نفر زائر خارجی این مرکز تنها به مردم مشهد متعلق نیست.

رئیس هیئت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: ما در زمینه احداث این مرکز نسبت به برخی استانها عقب هستیم و انتظار میرود با توجه به نقشی که رزمندگان خراسان در دفاع مقدس داشته، این مرکز با بهرگیری از زبان هنر هرچه زودتر به بهرهبرداری برسد و با به روز شدن، فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه و نسل بعد منتقل شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه در هفته دفاع مقدس می­تواند معرف خوبی برای مرکز فرهنگی استان باشد تاکید کرد: برپایی نمایشگاه تبلیغات خوبی برای شروع این حرکت است و در قالب نمایشگاه پایه­های این مرکز مستحکمتر و اقدامات حالت اجرایی و عملی پیدا می­کند و ابزاری برای اعلام موجودیت این مرکز به مردم و دستگاههای مرتبط است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: لازم است در فضای مجازی بستری فراهم شود تا ضمن معرفی این مرکز به جامعه، زمینه­های مشارکت آحاد مردم در سرعت بخشیدن به تکمیل این مرکز فراهم شود.

همچنین در ابتدای این جلسه سردار نجاتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت عمرانی این مرکز فرهنگی و وظائف هر یک از اعضاء هیئت امناء گفت: خراسان بزرگ با حدود 13 یگان و رده، اداره 10 درصد از دفاع مقدس را بر عهده داشت و با تقدیم 23 هزار شهید و 470 امیر و سردار دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرد.

وی در خصوص فعالیت جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس بیان کرد: اجرای پل بعثت بر روی رودخانه اروند که از شاهکارهای دفاع مقدس می­باشد، از فعالیتهای جهادسازندگی استان خراسان است. همچنین از پنج شهید ملی جهاد، شهیدان رضوی، طرحچی و ساجدی مربوط به استان خراسان هستند.

در ادامه این جلسه امیری مسئول مرکز فرهنگی دفاع مقدس مشهد با بیان اقدامات صورت گرفته گفت: در طراحی مرکز فرهنگی مشکلاتی وجود داشت که با در نظر گرفتن چهار کارگروه محتوایی، عمرانی، هنر و روابط عمومی و انتشارات سعی در مرتفع نمودن آنها نمودیم.

وی از مشکلی که در خصوص زمین در نظر گرفته شده پیش آمده صحبت کرد و تصریح کرد: مشکلی که در زمین مرکز فرهنگی با آن مواجه شدیم این است که قطعه زمینی به مساحت 9 هکتار در دل این زمین وجود دارد که می­طلبد با تدبیری که مسئولین مربوطه اتخاذ می­کنند این مشکل حل شود.

در پایان این جلسه احکام هر یک از اعضاء هیئت امناء توسط استاندار و رئیس مرکز فرهنگی به آنها تقدیم شد. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار