دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آمریکا مخالف پیشرفت علمی ایران است/ فعالیت‌های علمی و دفاعی کشور توسعه می‌یابد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به تحریم اخیر آمریکا در پی آزمایش ماهوار‌ه‌بر سیمرغ گفت: آمریکا مخالف پیشرفت علمی ایران است؛ اما ما فعالیت‌های علمی و دفاعی خود را با قدرت توسعه می‌دهیم.
کد خبر: ۲۵۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ - 29July 2017
آمریکا مخالف پیشرفت علمی ایران است/ فعالیت‌های علمی و دفاعی ایران توسعه می‌یابد
«کمال دهقانی فیروزآبادی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در واکنش به تحریم اخیر آمریکا علیه کشورمان در پی پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ اظهار داشت: ایران به دنبال پیشرفت علمی است و این ظرفیت را نیز دارا می‌باشد؛ اما این امر برای آمریکایی‌ها خوشایند نیست.
 
وی با اشاره به سابقه دشمنی آمریکا در اجرای فعالیت‌های علمی همچون برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای، گفت: آنان در رابطه با فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای نیز فشارهای بسیاری آوردند تا ایران از این حق قانونی خود محروم شود.
 
دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه علم ارزش افزوده بسیاری دارد، تاکید کرد: آمریکا به دنبال وابستگی ایران در مباحث علمی و پیشرفت کشورمان است و می‌خواهد مانند کشورهای عربی پول بدهیم و نگاه کنیم.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: در برجام ثابت شد که استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای حق مسلم و قانونی ماست؛ اکنون نیز در زمینه موشکی و ماهواره‌برها که حق قانونی‌مان است به فعالیت‌هایمان با قدرت ادامه خواهیم داد.
 
وی خاطرنشان کرد: ایران در بین کشورهای دنیا، تنها کشوری است که به تمامی قواعد و قوانین بین المللی پای‌بند است اما آمریکا در این زمینه کارنامه‌ای بسیار زشت از نقض قوانین بین المللی دارد. دولت آمریکا، امروز پیمانی را امضا می‌کند و فردا به راحتی آن را نقض می‌کند.
 
دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در جریان جنگ تحمیلی، آمریکا و همدستانش به صدام سلاح شیمیایی دادند و این جنایتکار را تشویق کردند. همچنین امروز به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند و پایگاه‌های سوریه را بمباران می‌کنند، اما ایران به دعوت قانونی دولت‌های عراق و سوریه، در این کشورها حضور پیدا کرده و به مبارزه با تروریست‌ها می‌پردازد. 
 
وی در پایان گفت: ایران اسلامی طبق حقوق قانونی و مشروع خود به توسعه فعالیت‌های علمی و دفاعی (موشکی و...) می‌پردازد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار