وصیت‌نامه شهید ابراهیم جعفرزاده/ شما را به جانبازی در راه اسلام سفارش می‌کنم

شهید جعفرزاده در وصیت‌نامه خود آورده است: «شما را به اطاعت از اولی‌الامر امام روحی له الفداء و جانبازی در راه اسلام سفارش می‌کنم.»
کد خبر: ۲۵۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ - 01August 2017
وصیت‌نامه شهید ابراهیم جعفرزاده/ شما را به جانبازی در راه اسلام سفارش می‌کنمبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «ابراهیم جعفرزاده» 22 بهمن 1339 در اصفهان دیده به جهان گشود. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار عازم جبهه شد و در 22 اسفند 1363 با سمت فرماندهی تیپ 18 الغدیر در منطقه الصخره هورالعظیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
وصیت‌نامه شهید «ابراهیم جعفرزاده»
 
«الحمدالله رب العالمین و لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم و صل الله علی محمدا و اله الطیبین الطاهرین
 
شکر خداوندی را که هیچکس قادر نیست شکر و سپاس او را کامل به جای آورد؛ و همه قدرت‌ها بدست اوست؛ و او جان می‌دهد، و اوست که می‌میراند؛ و تنها اوست زنده جاوید بی‌همتا؛ و به واسطه فعل و رحمت او هستی پایدار گشت و هست شد؛ و به منت و به تقدیر اوست که موجودات فنا می‌شوند و از شکلی به شکل دیگر پدیدار می‌شوند.
 
و هیچ موجودی قادر نیست که در برابر این ذات بی‌همتا و تقدیرات و سنت‌های مقرر او مقاومت کند؛ و همه چیز تحت قدرت بیکران اوست و هیچ قدرتی بدون اتکا به او نیست؛ و مرا چه رسد که با این شعور اندک و این فهم کوچک و این بینش محدود او را وصف کنم که همه هستی که گوشه‌ای است از فضل و قدرت او با این بینش محدود او را وصف کنم که همه هستی که گوشه‌ای است از فضل و قدرت او با این همه اعجاز و عظمت تنها نمودی است از رحمت و فضل بیکران او؛ و خدایا! این همه که گفتم و هر چه که باز بگویم و دیگران نیز بگویند؛ وصف تو نیست، بلکه بیان بینش خودمان است.
 
و تو آگاهی که ما چقدر نمی‌دانیم. تو را شکر می‌کنم که مرا آفریدی و برایم آیات و نشانه‌ قرار دادی و پیامبران و اولیاء خود را با اعجاز برای راهنماییم فرستادی و محمد (ص) را که خاتم رسل و انبیاء الهی است برانگیختی و قرآن را وسیله هدایتم قرار دادی و امامان و فقهای بصیر را حبل الله قراردادی تا بواسطه چنگ زدن به آنان و قرآن راه فلاح و رستگاری را پیدا کنم. و آخرین ذخیره الهی مهدی آل محمد را در پس پرده غیبت نگاه داشتی تا امیدی باشد برای محرومان بی‌پناه و خورشیدی شود در تاریک‌خانه جهل و غفلت آخرالزمان.
 
بارالها تو را شکر می‌کنم که مرا در زمانه‌ای آفریدی که نوری از سلاله پیامبر بر چهره تاریک و ظلمت‌بار قرن‌ها غفلت درخشیدن گرفت و آذرخشش کفر و نفاق را سوزاند، خدایا تو این همه نعمت برایم قرار دادی که زبان از بیان آن عاجز است. پس محبت و لطف خود را بر من کامل کن و مرا در طریق اسلام قرار ده و مطیع امام و منتظر امام زمان و مجاهد فی سبیل الله قرار ده و مرگم را شهادت در راه خود قرار ده و عاقبتم را به خیر و صلاح ختم نما و نامه عملم را به دست راستم ده و محمد(ص) و فرزندانش را شفیع و مونسم قرار ده. خدایا به تو پناه آوردم پس تو پناهم ده.

پدر، مادر همسرم و برادران و خواهران خوبم و ای اقوام و آشنایان گرامی‌ام! اکنون که این وصیت‌نامه را می‌نویسم هیچ آرزویی جز حرکت به سمت خداوند و کسب رضای او را ندارم. در این راه مجاهدت می‌کنم و به حول و قوه الهی پیش می‌روم و در این راه تسلیم تقدیر او هستم. امیدوارم که در آزمایشات الهی روسفید باشم و رهرو شهدا و اولیاءالله باشم.
 
می‌دانم و می‌دانید پیروزی در آزمایشات الهی فقط تایید خداوند ممکن است و شکست در آن خسران ابدی. از شما طلب دعا دارم, و از خداوند توفیق عبودیت. و چه دوست دارم اگر در این آزمایش و معرکه خسران و رضوان اگر جان و مال مورد نظر او باشد شهادت در راه او به احسن وجه نصیبم گردد. و شما نیز می‌دانم که در این راه مرا همان‌گونه که تا به حال کمک کرده‌اید، کمک خواهید کرد، ان شاءالله. امیدوارم شهادت ما مقارن با رضای حق و نصر اسلام و شکست کفر باشد. شما را به اطاعت از اولی‌الامر امام روحی له الفداء و جانبازی در راه اسلام سفارش می‌کنم.
 
در صورت توفیق شهادت و نیل به فیض عظمی (ان‌شاءالله) از شما تقاضا دارم وحدت بین خویشان و بین خودتان با امام و روحانیت اصیل را در صدر قرار داده و با عمل صالح خودتان ثابت کنید چگونه رهرو پیامبر، علی، فاطمه و ائمه معصومین علیه السلام هستید.
 
پدرم، مادرم که هستی من از شما شکل گرفت و شخصیت انسانی و اسلامیم را شما ساختید، اجرتان با خدا؛ و همسرم که امکان حضور در صحنه انقلاب و جنگ را با فداکاری بی‌نظیرتان فراهم ساختید؛ شرمنده‌ام از این همه ظلمی که به واسطه شرایط به شما تحمیل شده. واقعا که شریک امین و صدیقی بودید؛ خداوند شما را با زهرا(س) محشور نماید.
 
امیدوارم همانگونه که برای من اسوه مقاومت و ایثار بودید همچون کوه اسوه و استوار باقی بماند و از اسلام فاصله نگیرید. خواهرم ای کوه سترگ، ای حماسه ایثار و مقاومت تو نیز باقی باش بر این راه، و با تربیت صحیح فرزندان شهید، آنان را مجاهدانی خالص و قوی پنجه وارد لشکر صاحب الزمان نما. و دیگر خواهران و برادران، ای خوبان خوب دستتان را می‌بوسم و شما را به تداوم راهی که آغاز کرده‌اید سفارش می‌کنم. و همه را به اطاعت از خمینی روح‌الله، مجاهدت فی سبیل الله، سلوک با خلق الله و عبادت الله و توسل به اولیاء الله سفارش می‌نمایم. خداوند همه شما را در پناه خودش محفوظ بدارد. به امید زیارت کربلا.

ابراهیم جعفرزاده
63/12/16»
 
انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها