سردار جلالی:

«اقتصاد» جدی‌ترین حوزه درگیری آمریکا با ایران است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه امروز «اقتصاد» جدی‌ترین حوزه درگیری آمریکا با ایران است، گفت: مدل این درگیری نیز هدف قرار دادن مردم است.
کد خبر: ۲۵۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ - 05August 2017
«اقتصاد» جدی‌ترین حوزه درگیری آمریکا با ایران است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بخش کن ضمن تبریک دهه کرامت و سالروز ولادت امام رضا (ع) و گرامی‌داشت یاد شهدای دفاع مقدس به ویژه 200 شهید بخش کن و آیت الله مهدوی کنی با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری گفت: با نگاه به سایر انقلاب‌ها در سطح جهان می‌بینیم که انقلاب اسلامی ایران به برکت رهبری امام عظیم الشان و مقام معظم رهبری و جایگاه ولایت فقیه و ایثارگری‌ها و خون‌هایی که به پای این انقلاب ریخته شده است، جزو محدود انقلاب‌هایی است که بعد از گذشت قریب به 40 سال ارزش‌ها، اصول و چارچوب را حفظ کرده است.

وی در ادامه به علل و ریشه‌های دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی پرداخت و خاطر نشان کرد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی، همه امورات حکومت شاهنشاهی نظیر انتصاب نخست وزیر و اعضای دولت، صنعت نفت، نظام برنامه ریزی و مدیریت کشور تحت کنترل و نظارت آمریکایی‌ها انجام می‌شد و هدایت و اداره ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی از لحاظ طراحی و تدوین استراتژی، راهبرد و تامین سلاح و تجهیزات و آموزش بر عهده مستشاران آمریکایی و صهیونیستی بود.

سردار جلالی افزود: علاوه بر ماموریت‌هایی که در داخل کشور برای تامین منافع آمریکایی‌ها انجام می‌شد،‌ از ایران به عنوان ژاندارم منطقه در جهت تامین منافع خود نیز بهره می‌بردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی، ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی دارای ساختاری ارزشی و دقیق و درون‌زا هستند که ماموریت‌ها و اولویت‌هایشان از داخل کشور تنظیم می‌شود و ما در واقع هیچ اثری از جای پای نفوذ غربی‌ها در آن‌ها نمی‌بینیم.

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران، متولد انقلاب اسلامی و رشد یافته در جنگ تحمیلی است و امروزه به عنوان قدرت برتر منطقه‌ای نقش ایفا می‌کند.

سردار جلالی خاطر نشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی تمام نیازمندی‌های بخش دفاعی، اعم از ارتش و سپاه و بسیج در داخل کشور تولید می‌شود و امروز موشک از هر وسیله تولیدی داخل کشور ایرانی‌تر است.

وی افزود: استراتژی دفاعی کشور متکی به تولید موشک با استفاده از توانمندی داخلی است و هیچ نیازی به تامین سلاح و خرید از خارج کشور نداریم.

سردار جلالی حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا را جدی و اساسی دانست و تصریح کرد: امروزه هیج نوع تحولات امنیتی بدون حضور ایران در منطقه شکل نمی‌گیرد و این نشان دهنده مقبولیت و توسعه قدرت نرم و نگاه و تفکر جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه است.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها علیه ما از عبارت تمام گزینه‌های روی میز استفاده می‌کنند و اولین جنگ سایبری به کمک برخی کشورهای غربی از طریق ویروس استاکس نت به زیرساخت‌های هسته‌ای ما انجام دادند و امروز جدی‌ترین حوزه‌ای که با آمریکا درگیر هستیم، اقتصاد است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، حمله نظامی به زیرساخت‌های اقتصادی، حمله نظامی به اهداف اقتصادی و حمله با ابزارهای اقتصادی به اقتصاد کشور را سه نوع جنگ در حوزه اقتصاد برشمرد و افزود: امروز ما با مدل سوم جنگ اقتصادی مواجه هستیم. در مدل سوم جنگ اقتصادی، ابزارهای حمله و استراتژی نظامی نمی‌باشد و محور این جنگ مردم هستند و قرار است بر روی مردم اثرگذار باشد.

وی افزود: هدف آمریکایی‌ها در جنگ اقتصادی تحت تاثیر قرار دادن معیشت، شغل مردم و تولید و کارآمدی ملی است.

سردار جلالی تحریم‌های بانکی، کالا، تکنولوژی، دانش و فناوری را از ابزارهای جنگ اقتصادی دانست و تصریح کرد: امروزه ساختارهای شکل گرفته در نظام بین الملل، نظیر
FATF و سازمان تجارت جهانی همه به عنوان سلاح‌های جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه به اهداف میانی دشمنان در جنگ اقتصادی پرداخت و تاکید کرد: تغییر سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی تحت تاثیر پیشرفت تکنولوژی و تغییر الگوی مصرف با تغییر ذائقه به لحاظ نوع زندگی از دیگر اهدافی است که در این برنامه دنبال می‌شود و اگر در مسیری قرار بگیریم که مصرفت کننده تولیدات آن‌ها باشیم در واقع تحت تسلط دیگر کشورها قرار می‌گیریم.

جلالی در پایان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که هزینه سازش بسیار زیادتر از مقاومت می‌باشد، دنبال کردن و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را محور و اساس مبارزه با جنگ اقتصادی دانست.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها