تحولات مهم امروز سوریه؛

اوباما: هنوز برای حمله به سوریه تصمیم نگرفته ام/ بشار اسد: در جنگ با متجاوزان پیروز خواهیم شد

آمریکایی ها طی چند روز گذشته شدیدا سوریه راتهدید به حمله نظامی کرده است و طی گمانه زنی هایی که انجام شده بسیاری از رسانه های غربی زمان حمله نظامی آمریکا به سوریه را پنجشنبه ( امروز) اعلام کرده اند.
کد خبر: ۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱ - 29August 2013

اوباما: هنوز برای حمله به سوریه تصمیم نگرفته ام/ بشار اسد: در جنگ با متجاوزان پیروز خواهیم شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سوریه امروز به عنوان کانون اخبار رسانه های جهان بدل شده است. اهمیت تحولات این کشور به این سبب است که بسیاری از حکومت های جهان از جمله غرب و آمریکا و از سوی دیگر روسیه و خاورمیانه به نوعی درگیر بحران این کشور هستند و هر یک سعی دارند تا به نوعی منافع خود را در این زمینه تامین کنند. از این روست که موضوع سوریه به عنوان یک موضوع جهانی شناخته می شود و اهمیت بسزایی یافته است.

سوریه پس از ماه ها جنگ و خشونت امروز به نقطه ای رسیده است که در آن ارتش این کشور به موفقیت های چشمگیری دست یافته است و در همین راستا غرب و آمریکا که مدافع و حامی تروریست های سوری هستند سعی می کنند با اعمال نفوذ و عملیات روانی ماشین جنگی ارتش سوریه را متوقف کنند و اوضاع سوریه را به نفع معارضین تغییرد هند. در همین راستاست که مساله استفاده ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی مطرح شده است و همین موضوع بهانه ای برای مداخله نظامی آمریکا در سوریه شده است.

آمریکایی ها طی چند روز گذشته شدیدا سوریه راتهدید به حمله نظامی کرده است و طی گمانه زنی هایی که انجام شده بسیاری از رسانه های غربی زمان حمله نظامی آمریکا به سوریه را پنجشنبه ( امروز) اعلام کرده اند. البته هنوز به صورت رسمی خبری در این زمینه منتشر نشده است.

مخاطبین محترم خبرگزاری دفاع مقدس می توانند اخبار و تحولات مهم امروز سوریه را در ادامه مشاهده نمایند:

اوباما: هنوز برای حمله به سوریه تصمیم نگرفته ام:

باراک اوباما در گفت و گو با شبکه پی بی اس دولت سوریه را متهم کرد که حمله شیمیایی روز چهارشنبه گذشته در حومه دمشق را مرتکب شده است.

بشار اسد: در جنگ با متجاوزان پیروز خواهیم شد:

روزنامه الاخبار لبنان، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در اشاره به تهدید غربی ها با همدستی برخی کشورهای عربی و ترکیه برای حمله نظامی احتمالی به سوریه خطاب به مسئولان خود تاکید کرد: ما منتظر آنها هستیم و پیروز بیرون خواهیم آمد.

مسکو: طرح حمله به سوریه مغایر با منشور سازمان ملل است:

معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که طرح حمله نظامی به سوریه آشکارا منشور سازمان ملل و حقوق بینالملل را به چالش میکشد و باید تنها از ابراز سیاسی برای حل بحران در این کشور استفاده کرد.

آمریکا: واشنگتن آماده است برای حمله به سوریه شورای امنیت را نادیده بگیرد:

بعد از ناکامی واشنگتن در جلب حمایت مسکو، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت اوباما همزمان با آماده شدن برای حمله احتمالی به سوریه، قصد دارد شورای امنیت سازمان ملل را در این مسیر نادیده بگیرد.

صف کشیدن اسرائیلیها جلوی مراکز توزیع ماسکهای ضد شیمیایی:

درپی تهدیدات غرب برای حمله نظامی احتمالی به سوریه و تاکید این کشور در پاسخ به متجاوزان، صدها اسرائیلی از صبح امروز جلوی مراکز توزیع ماسکهای ضد سلاح شیمیایی در تل آویو صف کشیدهاند.

انگلیس ناچار شد طرح حمله به سوریه را به عقب بیاندازد:

در پی فشارهای داخلی و خارجی، دیوید کمرون نخست وزیر انگلیس طرح خود در حمایت از حمله نظامی به سوریه را به عقب انداخت.

اتحادیه اروپا برای ادعاهای مربوط به دولت دمشق مدرک میخواهد:

کمیته امور خارجی پارلمان اروپا اعلام کرده است که برای اتهامات مربوط به استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در حومه دمشق به دنبال مدرک میگردد. 


نقش تلآویو در ترغیب آمریکا برای حمله به سوریه:

یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی اذعان کرد که اسرائیل اطلاعات مربوط به استفاده سلاح شیمیایی در سوریه را در اختیار آمریکا گذاشته است.
 

ارائه توضیحات شفاف برای حمله به سوریه:

"جان بینر"، رئیس مجلس نمایندگان امریکا در نامه ای از اوباما خواست درباره چگونگی تامین منافع و اهداف ایالات متحده در صورت حمله به سوریه، به مردم ایالات متحده توضیح دهد.
 
لاوروف: مداخله نظامی در سوریه باعث بی ثباتی کل منطقه خاورمیانه می شود

وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه مداخله نظامی احتمالی در این کشور را باعث بی ثباتی کل منطقه خاورمیانه خواند.
 
ترکیه خواستار اجماع شورای امنیت سازمان ملل در قبال سوریه شد
 
وزیر خارجه ترکیه در تماس تلفنی با همتایان آمریکایی و انگلیسی خود خواستار اجماع شورای امنیت سازمان ملل در قبال سوریه شد.
 
 
کاسترو: اقدام نظامی علیه سوریه پیامدهای فاجعه باری برای خاورمیانه خواهد داشت 

"فیدل کاسترو" رهبر سابق کوبا هشدار داد که حمله آمریکا به سوریه می تواند نتایج بسیار فاجعه باری را برای منطقه خاورمیانه به همراه داشته باشد و تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار