درگیری میان جبهه مورو و افراطی‌گرایان داعشی

سخنگوی ارتش فیلیپین امروز (دوشنبه) گفت: درحالی که برای بازگرداندن نظم در جزیره «میندانائو» واقع در جنوب این کشور می‌جنگد، نزاع میان نیروهای جدایی‌طلب حامی دولت و شبه نظامیان حامی داعش منجر به کشته شدن دست‌کم ۲۵ تن در این جزیره شد.
کد خبر: ۲۵۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ - 14August 2017
درگیری میان جبهه مورو و افراطی‌گرایان داعشیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جری بسانا، سخنگوی ارتش فیلیپین اعلام کرد، سربازان با پشتیبانی از «جبهه آزادی بخش اسلامی مورو» که با دولت توافقنامه صلح امضا کرده است، حملات توپخانه‌ای را برای برخورد با افراطی‌های داعش انجام دادند.

این گروه با دولت این کشور برای سرکوب چندین گروه ستیزه‌جو در میندانائو که وفادار به داعش هستند، همکاری خواهد کرد.

گروه مورو با گروه‌های افراطی مخالف است و آنها را به عنوان تضعیف کننده تلاش‌های قانونی‌اش برای خودمختاری بیشتر مسلمانان در بخشی از این جزیره می‌بیند. این تلاش‌ها برای خاتمه دادن به حدود ۵۰ سال درگیری‌ای است که  منجر به کشته شدن بیش از ۱۲۰ هزار تن و همچنین آوارگی ۲ میلیون فیلیپینی شده است.

سخنگوی ارتش فیلیپین گفت، بر اساس گزارش‌های ناظران آتش بس، در جنگ میان گروه مورو و شبه نظامی‌ها، ۲۵ تن کشته شدند که ۲۰ تن از آنها از گروه‌های الهام گرفته از داعش بودند، همچنین ۱۰ تن از افراد گروه مورو زخمی شدند که در بیمارستان نظامی تحت درمان قرار گرفتند.

این درگیری از ۷ اوت آغاز شد، زمانی که افراطی‌های گروه «مبارزان آزادی اسلامی بانگسامورو» به دو روستا  در«ماگوئیندانائو» حمله کرده و با بمب‌هایشان ۵ تن از مبازران گروه مورو را کشتند.

دولت فیلیپین و گروه مورو با لایحه «قوانین پایه بانگسامورو» برای ایجاد ناحیه خودمختار برای اقلیت مورو در فیلیپین با قدرت اجرایی، مجلس و همچنین قدرت مالی مستقل، موافقت کرده‌اند که به تصویب شدن نیاز دارد.

گروه بانگسامورو با مورو مخالف است و خواستار یک گروه اسلامی مستقل در این جزیره است.

منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار