دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

آزادسازی حمیمه و بخش‌های جدیدی از قلمون غربی/ حمله نیروی هوایی روسیه به داعش در دیرالزور

موفقیت ارتش و حزب‌الله لبنان در عملیات گسترده در 2 جبهه شرق و غرب و حمله هوایی ارتش روسیه به کاروان تروریست‌های داعشی عازم دیرالزور از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ - 21August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، پیشروی‌های گسترده حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه به‌طور همزمان در 2 جبهه شرق و غرب این کشور ادامه دارد. در جبهه غرب نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی همچنان به آزادسازی ارتفاعات قلمون غربی در شمال غرب استان دمشق مشغول هستند.
 
در همین راستا، رزمندگان حزب‌الله لبنان پس از پاکسازی گذرگاه زمرانی و تصرف اتاق عملیات داعش در این ناحیه، به وسایل و امکاناتی دست پیدا کردند که دارای نشان رژیم آل سعود است و ثابت می‌کند که رژیم سعودی حامی تروریست‌های داعش است.
 
آزادسازی حمیمه و بخش‌های جدیدی از قلمون غربی/ حمله نیروی هوایی روسیه به داعش در مسیر دیرالزور 
در راستای تکمیل این خبر، «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان، اعلام کرد که حزب‌الله لبنان حداقل بر شش نقطه از ارتفاعات واقع در غرب قلمون سیطره پیدا کرده‌اند.
 
در جبهه شرق نیز نیروهای حزب‌الله و ارتش سوریه موفق به آزادسازی کامل شهرک «حمیمه» در مرز استان حمص با استان دیرالزور شدند. تعدادی از نیروهای داعش نیز در آخرین مرحله عملیات آزادسازی این شهرک طی درگیری با رزمندگان مقاومت اسلامی و نیروهای ارتش سوریه کشته و زخمی شدند.
 
با این پیشروی، نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان ضمن پاکسازی بخش‌های جدیدی از مناطق تحت اشغال در جنوب صحرای سوریه، وارد استان دیرالزور شدند و فاصله خود با مراکز فرماندهی داعش در این استان مرزی را کاهش دادند.
 
آزادسازی حمیمه و بخش‌های جدیدی از قلمون غربی/ حمله نیروی هوایی روسیه به داعش در مسیر دیرالزور 
در استان رقه نیز رسانه‌‌های نزدیک به داعش مدعی شدند که 40 غیرنظامی در بمباران یک مجتمع مسکونی توسط ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا در محله «بدو» در شهر رقه جان باخته‌اند.
 
همزمان با این حمله، کردها نیز 2 محله از شهر رقه را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند که به مجروح شدن تعدادی از اهالی این شهر منجر شد. همچنین طی درگیری انفجار بمب داعش بر سر راه نیروهای کرد در اطراف بیمارستان کودکان شهر رقه، هشت تن از شبه‌نظامیان کرد کشته و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.
 
از استان ادلب در شمال غرب سوریه نیز خبر می‌رسد که تروریست‌های وابسته به «هیأت تحریرالشام»، فرزند «احمد السید» از اهالی روستای عقربات در شمال این استان را دستگیر کردند. در پی این اقدام، خانواده این فرد پسر خود را از چنگ تروریست‌های تحریرالشام خارج کردند که باعث شد یکی از تروریست‌های خشمگین، احمد السید را با خودروی خود زیر بگیرد.
 
آزادسازی حمیمه و بخش‌های جدیدی از قلمون غربی/ حمله نیروی هوایی روسیه به داعش در مسیر دیرالزور 
از سوی دیگر تروریست‌های تحریرالشام طی روزهای اخیر اقدام به از میان بردن مزارع کشاورزان محلی برای تأسیس پایگاه‌های نظامی در این روستا کرده‌اند.
 
همچنین «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه، که به دیدار مردم در مناطق آزادشده استان رقه سفر کرده است، از عفو عمومی 100 هزار شهروند سوری طبق فرمان بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور خبر داد و اعلام کرد: هر کسی که خطایی مرتکب شده یا مسیر درست را گم کرده است، می‌تواند از عفو عمومی بهره‌‌مند شود؛ زیرا درب بازگشت طبق دستور رئیس‌جمهور بشار اسد همچنان باز است.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار