رئیس سازمان حج و زیارت:

حرکت کاروانها در ایام «تشریق» رصد می‌شود/ طرح موضوعات مشاعر در دیدار با وزیر حج عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برنامه‌های زمانبندی در ایام «تشریق» ابلاغ شده و حرکت کاروانها از ابتدا تا «جمرات» و در بازگشت به طور کامل رصد و کنترل می‌شود.
کد خبر: ۲۵۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴ - 27August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «حمید محمدی»، رئیس سازمان حج و زیارت  امروز (یکشنبه) درباره آخرین برنامه‌های در‌نظر‌گرفته شده برای حجاج اظهار کرد: برنامه‌های زمانبندی در ایام «تشریق» ابلاغ شده و حرکت کاروانها از ابتدا تا «جمرات» و در بازگشت به طور کامل رصد و کنترل می‌شود.

وی افزود: مسیرها کاملا توسط نیروهای ما رصد می‌شود که کاروانها مطابق برنامه زمانبندی به سمت منا، ‌مزدله و جمرات حرکت کنند تا مشکلی پیش نیاید و عملیات حج را مدیریت و کنترل کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهارکرد: تدابیر ویژه‌ای امسال برای ایام تشریق در بخشهای مختلف اعم از منا،‌ عرفات، مزدلفه و بویژه جمرات که یک حوزه حساس است، در نظر گرفته شده و بررسی دقیق و نظام‌مندی در این زمینه انجام شده است.

محمدی تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه اطلاع رسانی به زائران بر عهده مدیران و روحانیون کارونها است، این گروه نسبت به اجرای صحیح برنامه‌ها کاملا توجیه شده‌اند تا زائران با آگاهی کامل از برنامه زمانبندی اعمال خود را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه اعزام کاروانها از بعداز ظهر روز هشتم ذی الحجه(چهارشنبه) به عرفات آغاز می‌شود، ادامه داد: پیش‌بینیهای لازم در عرفات انجام شده و با استقرار چادرهای مناسب مجهز به سیستم سرمایشی زمینه آسایش و آرامش زائران فراهم شده تا با آسودگی خاطر بتوانند از فضای معنوی در عرفات به خوبی استفاده کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد:‌ غروب روز نهم یعنی پنجشنبه، زائران ایرانی به مشعر منتقل می‌شوند و صبح روز دهم وارد منا خواهند شدند.

محمدی با تاکید بر اینکه عزیمت به منا و به‌ویژه انتقال زائران به جمرات از حساس ترین موضوعات ما در ایام تشریق به شمار می‌آید،‌ گفت: با هماهنگی وزارت حج عربستان و موسسه حجاج ایران، برنامه‌ای با زمانبندی دقیق و مسیری مشخص تنظیم شده که بر اساس آن مشخص است چه کاروانی در چه ساعتی به جمرات حرکت خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با انجام دقیق برنامه‌های ایام تشریق، حجاج آرامش کامل داشته باشند تا بتوانند اعمالشان را به راحتی و سهولت انجام دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به دیدار با وزیر حج عربستان اشاره کرد و گفت: محور مذاکرات، پیگیری مطالباتی بود که قبلا مطرح کرده بودیم و در حال حاضر در مسیر اجرایی قرار گرفته و همکاریها به لطف خدا بسیار خوب بوده است.

محمدی با بیان اینکه زائران از شرایط فراهم شده در حج امسال رضایت کامل دارند، اضافه کرد: علاوه بر پیگیری مطالبات قبلی،‌ هماهنگیها و سازوکارهای در زمینه مشاعر با طرف سعودی مطرح شد که اگر امسال به خوبی انجام شود برای بهتر شدن شرایط حج در سالهای آتی در نظر گرفته خواهد شد.

ایام تشریق از 10 ذی الحجه (روز عید قربان) تا 13 ذی الحجه است که حج‌گزاران بخش مهمی از مناسک حج از جمله قربانی و رمی جمرات را در این ایام انجام می‌دهند.

منبع: آنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار