حاشيه‌های بازديد نماينده ولی فقيه از كاروان حج جانبازان؛

جاماندگان غافله شهدا؛ سروقامتانی كه همچنان پای انقلاب و امام و رهبری ايستاده‌اند

حضور در جمع جانبازان انقلاب اسلامی همواره با خاطرات شيرينی از هشت سال دفاع جانانه ملت ايران در برابر زورگویی‌های دشمنان همراه بوده است و حالا بعد از سال‌ها چشم‌انتظاری؛‌ اين سندهای افتخار در قالب كاروانی با عنوان «كاروان حج جانبازان» در مكه مكرمه حضور دارند.
کد خبر: ۲۵۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ - 28August 2017
جاماندگان غافله شهدا ؛ سروقامتاني كه همچنان پاي انقلاب و امام و رهبري ايستاده اندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، پای صحبت ها و خاطرات شيرين جانبازان كه بنشينی، همگی خود را «جاماندگان از غافله شهدا» می‌دانند و چه تعبيری زيباتر از «شهيد زنده» برای سروقامتان دليری كه همه هستی خويش را برای دفاع از آرمان‌های امام راحل و انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند.

نماينده ولی فقيه و سرپرست زائران ايرانی خانه خدا كه اين روزها در نقطه اوج حضور زائران كشورمان در مكه مكرمه سرگرم نظارت بر حسن اجراي عمليات حج و بررسی اوضاع و احوال كاروان های زائران كشورمان است، روز يكشنبه به جمع جانبازان كشورمان رفت و ساعاتي را در جمع گرم و صميمی جانبازان كشورمان سپری كرد.

هرچند ويلچر، دست و پای مصنوعی، عصا، ماسک تنفس و كپسول‌های اكسيژن و البته چهره های نورانی و چفيه هايی كه به گردن آويخته‌اند؛‌ كاروان جانبازان را با ساير كاروان متمايز می‌كند؛ اما آنچه بيش از هر چيز در اين كاروان هويداست؛ آمادگی شيرمردانی است كه با گذشت حدود سه دهه از پايان دفاع مقدس، همچنان آماده جانفشانی در راه آرمان‌های امام و رهبر معظم انقلاب هستند.

مردان بی ادعا ديروز جبهه‌های حق عليه باطل، امروز به زايران كم‌توقعی تبديل شده اند كه درخواستشان از نماينده ولی فقيه امكانات رفاهی و اسايشی نيست؛ بلكه هنوز هم تشنه ديدار با بزرگ‌جانباز انقلاب يعنی رهبر معظم انقلاب هستند.

اين سخن را مي توانی از بغض تركيده «محمد مديری» جانباز 70 درصد نابينايی كه گريه امانش نمی داد و ملتمسانه از آقای قاضی عسكر درخواست ديدار با رهبر انقلاب را داشت.

مديری كه سالهاست ويلچرنشين شده است و چشمان خود را نيز در راه دفاع از اسلام و آيين و قران هديه كرده است، خود را به زحمت به نماينده ولی فقيه رساند و با چشمانی اشک بار گفت: حاج آقا در سالهای 62 و 66 در مناطق مختلف عملياتي چندبار مجروح شدم و به افتخار جانبازی نائل آمدم؛ اما در اين دنيا هيچ آرزوی جز ديدار با بزرگ جانباز انقلاب ندارم.

او گفت كه يك بار در دوران دفاع مقدس به حضور مقام معظم رهبری در مناطق عملياتی رسيده است و با گذشت سالها همچنان مشتاق ديداری دوباره است.

جانباز ديگري از وسط جمعيت خطاب به آقای قاضی عسكر گفت: حاج آقا؛ بسياري از جانبازان چشمان خود را دادند تا چشم حرامی به ناموس ملت نيفتد و خيلی‌ها پاهای خود را تقديم انقلاب كردند تا پای تروريست‌ها به ايران بازنشود.

بازار عكس های يادگاری با سرپرست زايران كشورمان نيز پررونق بود؛ عكس‌هاي يادگاری به قدری طول كشيد كه يكی از جانبازان به شوخی به ساير هم‌رزمی‌هاي خود گفت: «يه كار كنيد كه حاج آقا دفعه بعد هم بيايند» (‌خنده حضار)

برنامه بازديد آقای قاضی عسكر از كاروان جانبازان با تلاوت قران توسط «يحيی ابطحی» جانباز قطع نخاع كه چند دهه است ويچلر نشين شده؛ آغاز گرديد و بلافاصله بعد از قرائت قران؛ در مقام مجری مراسم ضمن خيرمقدم به آقاي قاضی عسكر و هيات همراه؛ گفت: ما امسال برائت از مشركين را چند روز زودتر يعنی در همين زمان اغاز مي‌كنيم و با سردادن شعارهای مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسراييل كه با همراهی ساير جانبازان همراه بود، برائت و نفرت ملت ايران از سياست های امريكا و رژيم جنايتكار اسراييل را ابراز داشتند.

سالن مراسم مزين به تصاوير شهدای دفاع مقدس بود. جايگاه ويژه ای از تصاوير نورانی جانبازان شهيدی كه در فاجعه منا در سال 94 مهاجر الی الله شدند؛‌ نيز در كنار جايگاه قرار داده شده بود.

عكس تخريب‌چی شهيد داوود موسوی كه هر دو پای خود را در جبهه های نور عليه ظلمت جا گذاشت و يكي از شهدای مظلوم فاجعه منا بود در بين تصاوير خودنمايی مي كرد.

بی اختيار خاطرات دوران دفاع مقدس و اردوگاه شهدای تخريب و آخرين خداحافظی‌هاي اين شهيد در ذهنم مرور شد كه چه با اشتياق به حج مشرف شد و در سرزمين منا روحش به آسمانها پر كشيد و به همرزمان شهيدش پيوست.

مجری مراسم ياد شهدای منا را گراميداشت و با خواندن قطعه شعری كه مطلع آن اين بيت بود:
«غريب و بی صدا مردن چه زيباست؛ به رسم لاله ها مردن چه زيباست»
«به پرواز آمدن تا كهكشان ها؛ در آغوش خدا مردن چه زيباست»

اجراي سرودی با حال و هوای دفاع مقدس و حج ابراهيمی از ديگر برنامه‌های بود كه جانبازان با شور و نشاط خاصی آن را در حضور نماينده ولی فقيه اجرا كردند كه تحسين همگان را بدنبال داشت.

آقای قاضی عسكر نيز در سخنانش خدمت به جانبازان به عنوان سندهای افتخار اين مرز و بوم را افتخاری بزرگ براي خود دانست و گفت: هرساله يكي از زيباترين صحنه هاي حج زمانی است كه در خدمت جانبازان و خانواده های معظم شهدا می‌رسم و بدون شک ما با هيچ بيان و قلمی نمي توانيم شكرگزار اين همه جانفشانی شما باشيم.

صدای اذان ظهر كه در آسمان مكه طنين انداز شد، مراسم به پايان رسيد و جانبازان نماز جماعت را به امامت آقای قاضی عسكر اقامه كردند و پايان‌بخش نماز، دعا برای تعجيل در ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشريف بود.

نماينده ولی فقيه همچنين در ادامه بازديد از كاروان جانبازان، سری هم به ديگر زائران كشورمان زد كه در هتل جانبازان اقامت داشتند و با آنان سلام و احوال‌پرسی كرد.

منير مصطفوی مادر شهيد مدافع حرم از جمله زائرانی بود كه با آقای قاضی عسكر ديدار كرد.

نماينده ولی فقيه با تكريم مقام شامخ شهدا بويژه شهدای مدافع حرم خطاب به اين مادر شهيد گفت: شما خانواده‌های معزز شهدا صاحبان اصلی اين انقلاب هستيد و ما همگی مديون خون شهداييم. ان شاءالله شهدای شما با شهدای كربلا محشور شوند.

تشكر و قدردانی زايران كشورمان از دست اندركاران حوزه حج؛ درخواست برای افزايش تلاش‌ها براي بازگشايی عمره مفرده و تداوم سفر حج در سالهای آينده، بي توجهی زايران به شايعات و ابهاماتی كه در فضای مجازی درباره حج مطرح شده بود، دلگرمی زايران از حضور گرم و صميمانه نماينده ولی فقيه در جمع آنها و رضايتمندی زائران از خدمات ارايه شده برغم همه مشكلات و برخی كاستی ها از ديگر محورهايی بود كه در گپ و گفت های زائران كشورمان با نماينده ولی فقيه مطرح شد.

ابراز محبت جانبازان و زائران كشورمان نسبت به خدمتگزاران حوزه حج و نماينده ولي فقيه تنها در سالن اجتمالات هتل خلاصه نشد و خيلی‌ها آقای قاضی عسكر را تا در هتل نيز همراهی كردند.

عبدالمحمد عسگری جانباز 70 درصد خرمشهری آخرين جانبازی بود كه با صدايی بلند و به زبان عربی از نماينده ولی فقيه به خاطر تلاش های شبانه روزی براي بازگشایی حج قدردانی كرد.
 
منبع: حج
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار