مردم در انتظار تمدید اجرای «شبی در کهکشان‌ها»

بی شک موفقیت هنرمندان متعهد و جلب توجه مردم در اجرای نمایش عظیم «شبی در کهکشان‌ها» می‌طلبد مسئولین در ادامه این برنامه‌های موثر و موفق تدابیر بیشتری را داشته باشند.
کد خبر: ۲۵۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷ - 18August 2014

مردم در انتظار تمدید اجرای «شبی در کهکشان‌ها»

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، "گذری برتاریخ خلقت"، "قصه انبیاء" و "اتفاقات آخرزمان" موضوعاتی است که با ترکیبی از گونههای هنری تئاتر و سینما دستمایهای برای اجرای بزرگترین نمایش کشور"شبی در کهکشانها" شد این نمایش که در وصف آن تعابیر مختلفی به کار برده شده چند وقتی است نظر همه کارشناسان هنری را به خود جلب کرده است.

این برنامه، ترکیبی از نور، صدا و تصویر است که با تکیه بر تکنیکهای سینمایی همچون جلوههای ویژه، بازی با نور، صحنه و دکور، پخش صدا و افکتهای مختلف و با حضور بیش از ۶۰۰ هنرور، بازیگر و با مشارکت حدود ۲۰۰ نفر از عوامل تخصصی در گروههای مختلف در مدت زمانی سه ساعته قصهای را برای مخاطبانش روایت میکند که از خلقت آدم آغاز و به مقطع ظهور امام زمان(عج) ختم میشود.

نمایش واقعه عاشورای حسینی در وسعت میدانی بسیار عظیم و همچنین اجرای مانور نظامی با همراهی حرکت تانک و ادوات نظامی و انفجارها، برخی از ویژگیهای نمایش عظیم "شبی در کهکشان" است.

گذشته از بعد ساختاری این نمایش استقبال بی نظیر از سوی مردم نکته قابل تاملی است که نمیتوان به سادگی از کنار آن گذشت. "شبی در کهکشان" در گذشتهای نه چندان دور با عنوان دیگر بارها به اجرا در آمده بود که مورد توجه قرار نگرفته بود اما امروز پس از اولین تجربه نمایش "شبی در کهکشان" به این نتیجه رسیدیم که مردم در جواب کارهای برنامه ریزی شده و صحیح، مسئولین فرهنگی را همراهی خواهند کرد.

پیشینه تاریخی تعزیه، نمایش و شاهنامه خوانی در بین ایرانیان یکی از دلایل مهم استقبال از "شبی در کهکشان" است. سالها علیرغم وجود سینما و ساخت آثار سینمایی در ژانرهای تاریخی هنرمندان نتوانستهاند توجه مردم را به اندازه یک ماه گذشته به این نمایش هنری جلب کنند. روایت صحیح، باورپذیری و ایجاد همزاد پنداری با مخاطبین از مهمترین ویژگیهای این نمایش در طول مدت اجرای آن بود که مخاطبین زیادی را برای تماشا به بوستان ولایت کشاند.

نمایش این اثر هنری برای بیش از صد هزار نفر و در انتظار ماندن حدود صدوسی هزار نفر دیگر از مخاطبان نوید ثبت رکوردی در جلب رضایت مخاطبین در عرصه هنراست که هیچ گاه برای دیدن یک نمایش و یا فیلم در ایران به این سبک رخ نداده است.

بی شک موفقیت هنرمندان متعهد و جلب توجه مردم در اجرای نمایش عظیم "شبی در کهکشان" میطلبد مسئولین در ادامه این برنامههای موثر و موفق تدابیر بیشتری را داشته باشند.

خبرپایان یافتن این نمایش و نگاهی به آمارصدوسیهزار نفری متقاضیان تماشای "شبی در کهکشان" رسانههای خبر را برای پیگیری ادامه یافتن این برنامه ترغیب کرده است تا برای تمدید زمان اجرای این برنامه با مسئولین وارد بحث و گفتگو شوند.

امیدواریم با تمدید اجرای "شبی در کهکشان" مسئولین فرهنگی ارتش و شهرداری انتظار مردم را برآورده کنند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دانشجو
|
-
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
0
برنامه‌ی "شبی در کهکشان" رو برای شهرستان‌ها هم برگزار کنید.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار