در برنامه «در کوی نیکنامان» مطرح شد؛

شهیدی که از همسرش خواست برای شهادتش دعا کند

همسر شهید امنیت «میثم کهندل» گفت: همسرم همیشه با لحن شوخی و جدی می‌خواست برای شهادتش دعا کنم.
کد خبر: ۲۵۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ - 02September 2017
می‌خواست برای شهادتش دعا کنم
به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، خانواده شهید کهندل میهمان سری اخیر برنامه در كوی نيكنامان فرهنگسرای گلستان بودند.
 
این مراسم با حضور مردم شهیدپرور، خانواده های شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و قرائت زیارت پرفیض عاشورا و ذکر مصیبت توسط مداح اهل بیت محمدباقر ربیعی برگزار شد.

همسر شهید مدافع امنیت «میثم کهندل» در حاشیه این مراسم با بیان اینکه مأموریت های زیاد شهید، جزو همیشگی زندگی مان بود، گفت: همان اوایل ازدواج هم با وجود اینکه آمدیم در تهران ساکن شدیم اما بخاطر مأموریت های زیاد همسرم و تنها بودن من، تصمیم گرفتیم منزلمان را به ورامین، نزد خانواده خودم منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه از زمان ازدواجمان تا زمان شهادت میثم جمعا پنج سال با هم زندگی کردیم، افزود: در همین مدت هم بدلیل مسئولیت های کاری شهید، خیلی کنار هم نبودیم. چند ماه آخر پیش از شهادتش که آمد، دو ماه هم ندیدمش البته برای من که در حالت عادی چهار ماه یکبار هم نمی دیدمشان عادی بود و تقریبا به این شیوه زندگی عادت کرده بودم و زمانی که خانه نبود من هم می رفتم منزل مادرم اما گاهی هم خیلی خسته می شدم که کاری نمی توانستم بکنم.

این همسر شهید با بیان اینکه همسرم همیشه به لحن شوخی و جدی می گفت که برایم دعا کن شهید شوم، تصریح کرد: یادم هست یک روز از سر کار آمد گفت دارند ثبت نام میکنند برای اعزام به سوریه، من هم اسمم را داوطلبانه نوشتم. گفتم واقعا فکر کردی من میگذارم بروی؟ گفت حالا اسمم را نوشتم هر وقت نوبتم بشود می روم.

وی با تأکید براینکه راه شهدا باید براي همه نسل های جامعه ما زنده و محفوظ بماند، تأکید کرد: همه کسانی که متولي امر در نهادها و سازمان ها هستند باید بکوشند تا هویت شهدا، سبک زندگی و آرمان های اصلی شان را در زندگی براي نسل های بعد تبیین کنند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین وحیدی با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان و روز عرفه گفت: روز عرفه مهترین روز برای دعا کردن است و حقیقت دعا یعنی متصل شدن به خدا که همه هستی نشأت گرفته از اوست.
 
وی با تأکید بر اینکه متاسفانه در دعاهایمان تک‌بُعدی‌خواه شده ایم در حالیکه هدف از دعا کردن گدایی نیست، افزود: دعا یعنی اتصال به خدا، توجه داشته باشید وقتی به خدا وصل می شوید در ازای این اتصال ارزشمند باید از منشأ هستی چه چیزهای با ارزشی مطالبه کنید.

سخنران این مراسم در ادامه با اشاره به اینکه کسانی که به خدا وصل می شوند صبرشان زیاد می شود چون خداوند منشأ صبر است، اظهار داشت: خدا تحمل دارد و در ازای اتصال با دعا تحمل ما هم باید زیاد شود همانطور که می گوییم خدا علیم است پس اگر وصل شویم باید همان خاصیت های خدایی نصیب ما هم بشود.
 
در ادامه این مراسم نماهنگی درخصوص شهدای مدافع حرم پخش شد و با اهدای لوح تقدیر و هدیه از خانواده شهید میثم تجلیل شد.
 
انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار