سردار کارگر:

انتظارها از دانشگاه آزاد بخاطر پسوند اسلامی‌اش بیشتر است/ نباید دفاع مقدس را در گذشته نگه داریم/ الگوی دفاع مقدس سوریه و عراق را نجات داد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دانشگاه آزاد بعد از انقلاب تشکیل شد و پسوند اسلامی هم دارد؛ لذا انتظار بیشتری از این دانشگاه است و باید ما در مورد انقلابی بودن این دانشگاه چه از نظر هیئت علمی و چه از نظر دانشجویان اطمینان بیشتری داشته باشیم.
کد خبر: ۲۵۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ - 03September 2017
انتظارها از دانشگاه آزاد بخاطر پسوند اسلامی‌اش بیشتر است
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز در نشست مشترک تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در دانشگاه‌‌ها اظهار داشت: چون دانشگاه آزاد بعد از انقلاب تشکیل شد و پسوند اسلامی هم دارد، لذا انتظار بیشتری از این دانشگاه است و می‌بایستی ما در مورد انقلابی بودن این دانشگاه چه از نظر هیئت علمی و چه از نظر دانشجویان اطمینان بیشتری داشته باشیم؛ یعنی آن روحیه و تفکر بسیجی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید دارند، در دانشگاه آزاد وجود داشته باشد.
 
وی افزود: ما نباید دفاع مقدس را در گذشته نگه داریم، بلکه باید آن را برای حال و آینده تعریف کنیم؛ زیرا اگر دفاع مقدس را در گذشته نگه داریم، باید آن را به موزه منتقل کنیم و موزه نیز تعریف «گذشته» را دارد.
 
سردار کارگر به توصیه رهبر انقلاب در زمینه نامگذاری مراکز فرهنگی دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که تثبیت انقلاب در دفاع مقدس صورت گرفت. همان‌طور که انقلاب اسلامی حرف برای زدن دارد، دفاع مقدس نیز حرفی برای زدن دارد، آن هم نه برای گذشته بلکه برای حال و آینده.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه موضوع دفاع مقدس محدود به هشت سال جنگ تحمیلی نیست، افزود: دفاع مقدس جنگ بین دو کشور نبود، بلکه یک جنگ جهانی کوچک و جنگ عقیده بود، یعنی دشمنان علیه یک انقلاب هجمه کردند و جنگ را به راه انداختند.

وی بیان داشت: بر اساس اعتراف آمریکایی‌ها و غربی‌ها نزدیک به 40 کشور به دولت عراق کمک می‌کردند که بر اساس آمار، عراق وقتی علیه ما جنگ را آغاز کرد 300 فروند هواپیما داشت که ما در طول جنگ این 300 فروند را منهدم کردیم، اما در پایان جنگ ارتش عراق 600 هواپیما داشت.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: وقتی عراق به ایران حمله کرد، امام خمینی (ره) علیه آمریکا موضع گرفتند، در صورتی که آن روزها عراق جزو کشورهای بلوک شرق بود، اما ما امروز می‌بینیم که تحریک کننده اصلی عراق علیه ایران، آمریکا بوده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: فکر می‌کردیم بمب‌های شیمیایی را کشورهای شرقی در اختیار ارتش عراق قرار داده‌اند، اما طبق بررسی‌هایی که صورت گرفت فهمیدیم آمریکایی ها برای اولین بار این سلاح‌ها را در اختیار ارتش عراق گذاشته اند.
 
وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «جنگ ما جنگ بین حق و باطل بود»، گفت: الحمدلله حق پیروز شد و در این پیروزی همه مردم ایران پیروز شدند.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس همه اقشار جامعه اعم از صنوف، جناح‌ها و هر کسی با هر نوع سلیقه سیاسی، حضور داشتند؛ لذا ما نباید دفاع مقدس را انحصاری ببینیم؛ زیرا دفاع مقدس متعلق به همه مردم است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به جناح خاصی نیست، تاکید کرد: اگر دفاع مقدس را در قالب یک جناح تعریف کنیم، این انحراف است و مقام معظم رهبری نیز تأکید کرده‌اند که نباید اجازه دهید دفاع مقدس به فراموشی سپرده و یا تحریف شود.

سردار کارگر با اشاره به اینکه امروز دفاع مقدس به یک الگو تبدیل شده است، افزود: این الگوی دفاع مقدس است که امروز سوریه و عراق را نجات داده است و إن‌شاءالله در آینده نیز یمن را نجات خواهد داد.

وی همچنین به شهادت مظلومانه شهید محسن حججی اشاره و تصریح کرد: در سال 2017 میلادی وقتی این اتفاق دردناک برای جوانی مانند شهید حججی» می افتد، انسان کاملا حق و باطل را می‌بیند. شهید حججی نه تنها یک جریان را در داخل کشور، بلکه در تمام جهان ایجاد می‌کند، به طوری که در «حیدرآباد» هند برایش مجلس بزرگداشت می‌گیرند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با انتقاد از افرادی  که در کشور می‌گویند مردم از جنگ و ایستادگی خسته شده‌اند، افزود: وقتی شهدای غواص را دو سال قبل به تهران آوردند، همه دستگاه‌های دولتی و نیروهای مسلح جا ماندند، اما مردم چه استقبالی از این شهیدان کردند! همچنین مردم امروز پی‌گیر زمان برگزاری مراسم تشییع شهید حججی هستند.

سردار کارگر ادامه داد: انتشار تصاویر سر بریده شهید حججی توسط تروریست‌ها برای ایجاد وحشت میان مردم ما انصراف مردم از رفتن به سوریه و عراق بود؛ اما بعد از پخش این تصاویر، میزان داوطلبان اعزام به جبهه مقاومت در سوریه و عراق بسیار افزایش یافت.

وی در ادامه با تشریح خاطره‌ای از زبان شهید حسین همدانی درباره وضعیت سوریه در زمان آغاز بحران این کشور گفت: حتی دمشق هم سقوط کرده بود و فقط کاخ ریاست جمهوری برای «بشار اسد» باقی مانده بود؛ لذا ما با اسد صحبت کردیم و از وی خواستیم اجازه بدهد بسیج مردمی سوریه با تروریست‌ها مقابله کند؛ آن موقع حدود پنج هزار و 500 نفر از بسیجیان سوری را آماده کردیم و به آن‌ها اسلحه دادیم و این نیروها بودند که دمشق را از لوث وجود تکفیری‌ها پاکسازی کردند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور در بخش دیگر سخنان خود به استقبال جوانان از راهیان نور اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 6 میلیون زائر راهیان نور داشتیم که 80 درصد آن‌ها افراد بین 15 تا 30 سالی بودند که اصلا زمان دفاع مقدس به دنیا نیامده بودند. آن‌ها حتی بعضاً  انتقاد هم می‌کنند که چرا امکانات بیشتری برای راهیان نور اختصاص نمی‌دهید.
 
سردار کارگر گفت: در افق چشم‌انداز جمهوری اسلامی، قصد داریم آمار زائران راهیان نور را به 10 میلیون نفر برسانیم.

انتهای پیام/ 113
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار