امیر نامی مطرح کرد

تلاش ناکام صهیونیست‌ها برای تجزیه ایران/ تدبیر مقام معظم رهبری برای نجات کشور از سه جنگ

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: رژیم صهیونیستی قصد داشت ایران را به شش یا هشت قسمت تقسیم کند، اما اکنون می‌بینیم که این رژیم جعلی در برابر گروه‌های کوچک مقاومت در فلسطین و لبنان زمین‌گیر شده است.
کد خبر: ۲۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱ - 19August 2014

تلاش ناکام صهیونیست‌ها برای تجزیه ایران/ تدبیر مقام معظم رهبری برای نجات کشور از سه جنگ

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، امیر سرتیپ "محمدحسن نامی" جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، در همایش «منتظران آزاده» که به مناسبت پاسداشت رشادتهای آزادگان و خانوادههای آنان در مجتمع فرهنگی۱۳ آبان برگزار شد، گفت: زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی سهم زیادی داشتند؛ پس اگر نگوییم بیش از ۵۰ درصد سهم داشتند، حداقل ۵۰ درصد سهم را دارا بودند.

وی با تقدیر از امنیت فکری که خانوادهها برای رزمندگان بهوجود آوردند، افزود: اگر عشق به امام حسین(ع) نبود شاید هر آزادهای با دریافت اولین ضربه شلاق بر پیکرش، ممکن بود مقاومت نکند و هر آنچه دشمن میخواهد را انجام دهد، اما آزادگان سرافراز کشورمان با تأسی از مکتب امام حسین(ع) در برابر سختیهای اسارت صبر پیشه کردند و با سربلندی آن دوران را پشت سر گذاشتند.

امیر نامی ادامه داد: اسیرشدگان کسانی بودند که در نوک پیکان حمله به دشمن قرار داشتند و بر اثر اصابت ترکش خمپارههای۶۰ میلیمتری مجروح شدند و پس از آن به اسارت درآمدند، اما در اسارت نیز از برخورد ترکش بعثیها در امان نماندند، زیرا سختیهای بسیاری را بر آنها وارد میکردند.

وی با تحسین ایستادگی اسرا در برابر انواع آزار و اذیتهای بعثیها، خاطرنشان کرد: ایستادگی اسرا در برابر مشقتهای دوران اسارت و صلابت، رشادت، مقاومت و اعتقاد درونی به اسلام باعث مأیوس شدن دشمن و شکست توطئههای منافقین کور دل شد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در خصوص شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز عنوان کرد: زمانی که صدام در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ طناب شلیک توپ را برای آغاز جنگ تحمیلی کشید، در کنار او وزرای دفاع و خارجه و رؤسای ستاد مشترک چهار کشور مرتجع منطقه حضور داشتند.

وی یادآور شد: عراق در طرح عملیاتی خود بهدنبال آن بود تا سه روزه خوزستان را فتح کرده و آن را از ایران جدا کند؛ به همین خاطر نیروهای ارتش بعث عراق با عبور از مرزهای کشورمان و پس از عبور از دشت عباس و کرخه، به «تنگ فنی» رسیدند تا با تصرف این نقطه کاملاً استراتژیک و مهم، خوزستان را از ایران جدا کنند.

امیر نامی با بیان اینکه حضور بهموقع مقاومت مردمی در منطقه باعث شد تا دشمن نتواند به اهداف خود دست یابد، اظهار کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سه میلیون و ۴۲۲ کیلومتر مربع از خاک کشورمان به انحای مختلف جدا شده بود، اما در دوران هشت سال دفاع مقدس علیرغم آنکه ۳۷ کشور بهصورت مستقیم و غیر مستقیم از دولت بعثی عراق پشتیبانی میکردند، رزمندگان اسلام نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشورمان در اشغال باقی بماند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تأکید بر اینکه در طول دوران رهبری مقام معظم رهبری، کشور از درگیر شدن در سه جنگ نجات یافته است، بیان داشت: آمریکا آمده بود تا ایران را محاصره کند اما این کشور هم علیرغم اینکه همپیمانان زیادی را در سوریه با خود همراه کرد، باز هم نتوانست بر مقاومت اسلامی مردم سوریه فایق آید.

وی با بیان این مطلب که دشمن اکنون تمام توانش را بر استفاده از فضای مجازی گذاشته است، گفت: دشمن به تعبیر مقام معظم رهبری در حال ایجاد رخنه فرهنگی است تا از این طریق فرهنگ منحط خود را بر کشورما حاکم سازد، لذا برای جلوگیری از تحقق این امر باید مجدّانه وارد این عرصه شویم.

امیر نامی با بیان اینکه دشمن برای رخنه فرهنگی خود از نرمافزارهایی مانند «تانگو» و «ویچت» استفاده میکند، افزود: اگر رزمندگان اسلام در زندانهای بعث عراق مقاومت کردند و توانستند ثابت کنند خون بر شمشیر پیروز است، این امر با توسل به استراتژی عاشورا میسر شده است؛ استراتژی که در جهان همواره پیروز بوده و امیدواریم پرچم پیروزی نهایی خون بر شمشیر بهزودی توسط ولی عصر(عج) بر فراز کعبه به اهتزاز در آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار