عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

رشد قارچ‌گونه اشرافی‌گری مسئولان باعث دلسردی مردم به نظام اسلامی می‌شود

نماینده مردم تبریز در خانه ملت گفت: پرهیز از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری از آرمان‌های اصلی انقلاب و امام راحل است که دچار شدن مسئولان به این معضل، باعث دلسردی مردم به نظام می‌شود.
کد خبر: ۲۵۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ - 07September 2017

مردم ولی نعمت هستند/ پرهیز از اشرافی‌گری از مهم‌ترین آرمان‌های امام راحل

«محمداسماعیل سعیدی» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به اینکه امام خمینی (ره)، تمام مسئولان نظام اعم از روحانیان، دولتمردان، نمایندگان مجلس، نمایندگان مجلس خبرگان و… را به ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی دعوت می‌کردند، اظهار داشت: ساده‌زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل است.

نماینده مردم تبریز در مجلس، افزود: امام راحل در بسیاری از سخنرانی‌هایشان به موضوع ساده‌زیستی توجه ویژه‌ای داشتند و بارها مسئولان نظام را به این امر دعوت می‌کردند.

وی با اشاره به فرمایش امام (ره) مبنی بر اینکه «آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحۀ دولت و ملت را بخوانیم»، خاطرنشان کرد: گرایش به زندگی پر زرق وبرق و ریخت و پاش‌های بی‌حساب و‌ کتاب، آفت بزرگی برای مسئولان است و دست‌اندرکاران نظام باید سبک زندگی امام را حجت برای خودشان بدانند.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه «دین اسلام» و «مردم  سالاری» دو رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی هستند متذکر شد: مردم ولی‌نعمت ما هستند و ما باید تمام تلاشمان را برای امنیت، آرامش و رونق اقتصادی زندگی آنها به کار ببندیم و اگر این اتفاق رخ ندهد، مردم کم کم از مسئولان دلسرد می‌شوند و این موضوع باعث ضعیف شدن پایه‌های نظام خواهد شد.

این نماینده گفت: مسئولان باید با عزم و جزم خود، معیشت و مشکلات مردم را در اسرع وقت رفع کنند تا مردم از عملکرد آنها رضایت داشته باشند. چراکه همین موضوع باعث می‌شود تا اعتماد مردم به نظام روز به روز بیشتر شود و پشتیبان محکمی برای نظام اسلامی باشند.

نماینده مردم تبریز در خانه ملت، اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی را عاملی مهم در ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان برشمرد و گفت: اگر خدای ناکرده برخی از مسئولان گرفتار این بلا شوند، همین امر بی‌اعتمادی مردم به اصل نظام را به وجود می‌آورد و باعث می‌شود که از انقلاب و آرمان‌های والایش روی برگردانند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها