دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور:

غدیر عید دلبستن به وارستگی‌هاست

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: تفاوت عید قربان و عید غدیر در این است که عید قربان عید دل کندن از وابستگی ها است و عید غدیر عید دل بستن به وارستگی ها است.
کد خبر: ۲۵۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ - 08September 2017

غدیر، عید دلبستن به وارستگی ها استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس،‌ حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور اظهار داشت: غدیر یک حادثه نیست، یک جریان است و کسانی که پیرو غدیر هستند در حقیقت با پیامبر خدا بیعت و اعلام می‌کنند در مسیر ولایت در حرکتیم و وصی شما را به جان می‌پذیریم و از او اطاعت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در دهه امامت و ولایت دو عید داریم یکی قربان و دیگری غدیر، بین این دو عید یک تشابه و یک تفاوت وجود دارد، تشابه در این است که در عید قربان حضرت ابراهیم(ع) به قربانگاه می‌رود تا به امر الهی فرزند خود را قربانی کند و حضرت رسول(ص) نیز در عید غدیر حضرت علی(ع) را به عنوان وصی خود معرفی می‌کند، در هر دو این اتفاق رضا، بندگی و تسلیم را مشاهده می‌کنیم، این نکته قابل توجه و نقطه پیوند و تشابه برجسته این دو عید است.

به گفته ارباب سلیمانی، تفاوت عید قربان و عید غدیر در این است که عید قربان عید دل کندن از وابستگی‌هاست و عید غدیر عید دل بستن به وارستگی‌هاست.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور یادآور شد: برای درک صحیح این دو عید باید به پیام آنها توجه داشته باشیم و این تقدم و تاخرهم نشان می‌دهد که اگر انسان می خواهد دلبستگی پیدا کند، باید از یک عیدی مثل عید قربان عبور کرده و یک جا امتحان دل کندن از وابستگی‌ها را به نمایش گذاشته باشد.

واقعه غدیر بنابر باور شیعیان از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها