مشاور عالی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص):

رادارهای پیشرفته‌ای با کمک صنایع و دانشگاه‌های کشور ساخته شده است

امیر فراوان با اشاره به اینکه امروزه پدافند هوایی با دانش ایرانی و تجهیزات بومی از آسمان و مرزهای هوایی کشور دفاع می‌کند، گفت: رادارهای پیشرفته‌ای با کمک صنایع و دانشگاه‌های کشور ساخته شده است.
کد خبر: ۲۵۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ - 08September 2017

رادارهای پیشرفته‌ای با کمک صنایع و دانشگاه‌های کشور ساخته شده استبه گزارش دفاع پرس از رشت، امیرسرتیپ دوم قاسم فراوان مشاور عالی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: پدافند هوایی خدمتگزار به مردم است و مانند بسیج در جای جای کشور مشغول دفاع از مملکت است.

وی با اشاره به اینکه در هیچ دوره‌ای از تاریخ، پدافند هوایی کشور تحریم پذیر نبوده است و با وجود کمبود امکانات نیز به بهترین نحو به جنگ دشمن رفته است خاطرنشان کرد: پدافند هوایی کشور در همه حال آماده خدمت رسانی به مردم است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اینکه پدافند هوایی ریشه در تاریخ ارتش ایران دارد و تنها در زمان جنگ شکل نگرفته است، عنوان داشت: ارتش ایران در طول تاریخ وفاداری خود را به مردم ایران اثبات کرده است.

فراوان با بیان اینکه پدافند هوایی اولین یگانی است که هواپیمای متجاوز دشمن را در دوران دفاع مقدس در تبریز و مشهد مقدس ساقط کرده است، اعلام داشت: سربازان پدافند هوایی کشور جزء اولین سربازانی بودند که با امام خمینی (ره) بیعت کردند.

مدیر اجرایی موزه و تاریخ‌نگاری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به اینکه ولایت‌پذیری و ولایت‌مدار بودن در سربازان پدافند هوایی کشور وجود دارد، بیان داشت: رادار پدافند هوایی تبریز اولین خوشامد گویی را به امام خمینی (ره) در زمان سفر به ایران گفت.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره سربازان پدافند هوایی افزود: سربازان پدافند هوایی بسیجیان ارتش جمهوری اسلامی هستند و این سند افتخاری برای پدافند هوایی کشور است.

وی با اشاره به اینکه امروزه پدافند هوایی با دانش ایرانی و تجهیزات بومی از آسمان و مرزهای هوایی کشور دفاع می‌کند، اظهار داشت: رادارهای پیشرفته‌ای با کمک صنایع و دانشگاه‌های کشور ساخته شده است.

مدیر اجرایی موزه و تاریخ‌نگاری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش با بیان اینکه حتی یک فرودگاه در زمان جنگ با جمله رژیم بعث تخریب نشد، خاطرنشان کرد: افتخارات نیروی هوایی کشور در زمان جنگ با زحمات سربازان پدافند هوایی به‌دست آمد.

فراوان پیروزی در جنگ در دوران دفاع مقدس را زمانی که رزمندگان پدافند هوایی در آن عملیات نقش داشتند پیروزی پررنگ خواند و عنوان داشت: پدافند هوایی در زمان جنگ به هواپیماهای غیرنظامی برای فرود و کمک‌رسانی به مردم کمک می‌کرد‌.

مدیر اجرایی موزه و تاریخ‌نگاری قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه امروزه پدافند هوایی از تمام آسمان کشور ایران حفاظت می‌کند، گفت: در دوران جنگ در عملیات والفجر 8 بیش از 70 فروند و در عملیلت کربلای 5 بیش از 80 فروند هواپپمای دشمن توسط نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی نابود شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار