قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر:

پیشگیری به عنوان اولویت اول در تمام حوزه ها مطرح است/ افتتاح مرکز اقامتی زنان معتاد در شهر زاهدان

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در سفر به زاهدان مبارزه با مواد مخدر با رویکرد اجتماعی و مشارکت مردم را از اولویت های برنامه این ستاد عنوان کرد.
کد خبر: ۲۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸ - 20August 2014

پیشگیری به عنوان اولویت اول در تمام حوزه ها مطرح است/ افتتاح مرکز اقامتی زنان معتاد در شهر زاهدان

به گزارش دفاع پرس، "جزینی" قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، صبح امروز ضمن شرکت در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سیستان وبلوچستان، در جمع خبرنگاران، هدف اصلی خود از سفر به زاهدان را بررسی مشکلات ومعضلات در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد و از افتتاح مرکز اقامتی زنان معتاد در شهر زاهدان خبر داد.

وی با اشاره به آمار زنان معتاد بی خانمان در زاهدان، جمع آوری، نگهداری و درمان آنان را از اولویت های افتتاح این مرکز اقامتی عنوان کرد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، مبارزه با مواد مخدر با رویکرد اجتماعی و مشارکت مردم را از برنامه های این ستاد عنوان کرد و افزود: در این استان 40 سازمان مردم نهاد در این حوزه داریم که باید افزایش یابد.

 جزینی از مشخص شدن 20 محل برای پر کردن اوقات فراغت جوانان در زاهدان خبر داد و افزود: پیشگیری به عنوان اولویت اول در تمام حوزه ها مطرح است و در همین راستا اگر شهرداری فضای لازم برای راه اندازی نمایشگاه ثابت پیشگیری را در اختیار ستاد قرار دهد،این نمایشگاه تجهیز و با عنوان دهکده سلامتی راه اندازیی خواهد شد.
 

وی از دیگر اقدامات پیشگیری این ستاد در مبارزه با مواد مخدر را آموزش همگانی، حمایت از پایان نامه های دانشجویی و راه اندازی مرکز مطالعات منطقه ای عنوان کرد.
 
جزینی مشکل بیکاری در استان را جدی عنوان کرد و افزود: در این راستا مسئولان ذیربط باید پاسخگو باشند چون معضل بیکاری، ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر است.
 
وی نقش رسانه ها را در این حوزه بسیار اثر بخش دانست و گفت: در تفاهمنامه که با صدا و سیمای مرکز این استان منعقد شد،84 برنامه گفتگو محور 20 دقیقه ای در این فضا ساخته خواهد شد.
 
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به اقدامات انجام شده و موثر در انسداد مرز تصریح کرد: حفرکانال، احداث دیوار بتنی، سیم خاردار، امکانات الکترونیکی واپتیکی، برقراری سیستم مانیتورینگ، استفاده از پهباد ها و بالگرد ها و همچنین استقرار قرارگاه و واحدهای مستقل مرزبانی در مرزهای این استان از جمله اقدامات موثر در این حوزه است.
 
دکتر جزینی در پایان خاطر نشان کرد: خبرنگاران و رسانه ها وکیل مردم هستند و باید به صورتی انجام وظیفه کنند تا نقاط ضعف و قوت را به مردم انتقال دهند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار